Videokaart,wat haalt dat eigenlijk uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mc_shrimpie

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
hoi,ik ga een nieuwe 3-D kaart kopen(geforce4 64mb)Haalt dat veel uit?ALs hij in men colmp zit wat moet ik dan doen?

Als ie in je computer zit , hoef je alleen nog maar de drivers te installeren.

De nieuwste drivers ken je hier downloaden: www.nvidia.com

of dat uitmaakt/haalt ligt aan je pc, je huidige videokaart en wat je er mee wil doen. Dus iets meer info graag.

o, en graag even vermelden wat voor een geforce 4

Geplaatst door meelman
of dat uitmaakt/haalt ligt aan je pc, je huidige videokaart en wat je er mee wil doen. Dus iets meer info graag.

o, en graag even vermelden wat voor een geforce 4

1000mhz 365 ram, geforce 4 met 64 mb, <eet iemand ook waar ik kan zien wat voor videokaart ik heb(ik bedoel zoals met ram ist dezecomputer eigenschpan)

Een GF 4 MX of een GF 4 Ti? Best wel groot verschil namelijk........

Dit vond ik in de readme van mijn drivers: NVIDIA Aladdin TNT2.

dan haalt het uit. Je pc wordt er zeker sneller van. (niet zoveel sneller als wanneer je een ti zou kiezen, maar dan nog veel sneller dan nu) Maar je moet niet denken dat je met een mx de nieuwste spellen op hoge resoluties vloeiend kunt draaien.

Geplaatst door meelman
dan haalt het uit. Je pc wordt er zeker sneller van. (niet zoveel sneller als wanneer je een ti zou kiezen, maar dan nog veel sneller dan nu) Maar je moet niet denken dat je met een mx de nieuwste spellen op hoge resoluties vloeiend kunt draaien.

Je computer word er sneller van,ook wanneer ik geen game aant spelen ben???

nee, windows of IE gaan er niet sneller van lopen. Het grafische rekenwerk wordt als je die geforce koopt gedaan door een snellere chip. Alleen dingen op grafisch gebied (games, benchmark-progs, renderen (solidworks, rino3d enzovoorts)) gaan dus sneller. Vermoedelijk gaat het afspelen van dvd ook wat vloeiender.

Als je de kaart voor games wilt kun je beter voor de Ti versie gaan, desnoods van de GF3! Of voor een Radeon 8500 ofzo, die zijn stukken sneller dan de GF4 MX en kosten niet zoveel meer.

Voor de prestaties: kijk maar es hier: http://www.futuremark.com (Van de 3d Mark benchmarks) Bij de top list staat de GF4 MX 460 maar net bij de 1e tien. ( De GF 4 MX is eigenlijk gewoon een overgeklokte GF 2 en dus niet zo erg snel. Een marketing truc in feite.....)

Aan de andere kant, als je een slome processor hebt en weinig RAM heeft een donderse videokaart natuurlijk weinig zin.........dus je moet maar ff goed kijken!

Laatst bewerkt:
kijk hier hoe goed de GF4MX is in vergelijking tot andere videokaarten.

De geforce mx word in een duits blad vergeleken met de tnt 2 ultra. De kaart die je nu hebt is bager maar als je veel spellen speelt zou ik een betere halen

dat gaat dan vermoedelijk om een geforce 2 MX. Als bijlage een oude pic met benchmarkresults van tomshardware

Bijlagen

• image005.gif
    image005.gif
    53,4 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan