videokaart werkt volgens mij niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

wamstar

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
40
Beste allemaal,

Ik heb het idee dat mijn videokaart niet altijd even goed werkt. Zo af en toe gaat het beeld even op zwart en dan komt het beeld ook gewoon weer terug, wat ook wel eens gebeurt is dat het beeld op zwart gaat en ik dan crtl+alt+del moet doen en dan is het beeld gewoon weer terug. Dit gebeurt niet specifiek bij een bepaalde handeling, vaak als het dan ��n keer gebeurt op een avond zit ik dan ook wel een tijd te gamen (WOW) maar niet altijd zo. Niks heel ernstig maar toch vaag. Nu ineens naar een windows update gaf Windows ineens aan hardware fout videokaart.

Ik heb mijn pc laten samenstellen en alles is de de winkel ingebouwd, behalve de videokaart die heb ik zelf ingebouwd. Ik heb volgens een Youtube filmpje stapsgewijs de oude driver volledig van de pc gewist voor ik de nieuwe videokaart ging installeren, met daarna natuurlijk de juiste driver. ik zou ook zeggen dat alles het ook gewoon voor 95% doet, alleen begin ik me nu toch af te vragen of ik iets niet goed heb gedaan.

Mijn vraag is dan ook: hoe kan ik testen dat mij videokaart na behoren werkt. Ik had al gelezen over een programma "furmark" dat heb ik een keer gedaan en toen klaar, eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik dan moet testen en hoe ik dat moet lezen.
Hopelijk heb ik jullie zo voldoende ge�nformeerd met mijn videokaart probleem.


Mijn PC:

processor Intel core i5-4440 3.1 Ghz
moederbord ASUS B85M-E
Voeding Corsair CX Series CX500M - 500 Watt
Ram Kingston HyperX Blu 8GB
Videokaart ASUS GeForce GTX 660 DC2OCPH-2GD5 - 2GB
 
Zodra je beeld het weer doet, krijg je dan ook een melding van de NVIDiA software dat je GPU gecrasht is, dit had ik namelijk bij een NVIDIA GPU die ik leende van een vriend
Dat je CTRL + alt + Delete moet doen, in dit geval heeft het met windows te maken, want als je GPU crasht, komt hij of weer terug (automatisch), of komt hij niet terug en blijf je een black screen hebben :p

Kun je anders geen andere GPU lenen, maakt niet veel uit welke want dan weet je 100% zeker dat het aan de videokaart licht of aan windows ;)
 
nee kan helaas geen andere gpu lenen.
Maar als ik crtl+alt+del doe en dan annuleer dan is het beeld gewoon weer terug. en dan geeft de computer geen melding weer. het is verder redelijk sporadisch maar wel af en toe per week als ik fanatiek bezig aan het gamen ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan