Videokaart wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hoi, ik wil graag mijn GeForce4 MX 420 wisselen met de Ati Radeon 9000 van mijn zus, dus dat mijn kaart in haar pc gaat en die van haar in die van mij, maar kan dat zomaar????

Nog een vraag, is de videokaart de kaart waar de stekker van je beeldscherm ingaat???
 
je kan inderdaad de 2 kaarten verwisselen.
Je moet echter ook de drivers voor de betreffende kaarten opnieuw installeren.
De grafische kaart is inderdaad de kaart waar de stekker van je monitor in gaat.
 
hoi :)

1. Ja dit kan gewoon zonder problemen. (weet niet of je zus het zo leuk vindt, die radeon is toch stukje beter, maarja dat weet jij ook wel :p )

2. Ja, die blauwe stekker van je beeldscherm gaat naar je videokaart

je moet wel even de drivers opnieuw instaleren aangezien voor elke videokaart andere zijn
 
Oke dan, alvast bedankt maar hoe gaat dit in z'n werk, ik heb op mijn computer nu geen internet dus waar moet ik die driver dan vandaan halen, van m'n zus d'r computer??? Maar hoe dan???
 
Geplaatst door Stinuz
Oke dan, alvast bedankt maar hoe gaat dit in z'n werk, ik heb op mijn computer nu geen internet dus waar moet ik die driver dan vandaan halen, van m'n zus d'r computer???


als zij wel internet heeft, bijvoorbeeld ja :)
hier is een link
http://www.ati.com/support/driver.html

even je besturingssysteem invullen, klik "graphic driver" aan en dan klik je "Radeon family" aan.

succes :thumb:
 
Oke, maar welke driver moet ik dan kiezen, er staan:
Radeon Family
Rage 128 Pro Family
Rage 128 Family
Rage Pro family
 
Geplaatst door Stinuz
Oke, maar welke driver moet ik dan kiezen, er staan:
Radeon Family
Rage 128 Pro Family
Rage 128 Family
Rage Pro family

Oh, je hebt al geedit
 
Laatst bewerkt:
En dan nog even over dat internet het bij mij niet doet, volgens mij is mijn netwerkkaart kapot, weet iemand waar ik goedkoop (2e hands) een nieuwe kan krijgen???
 
yup

en daarna kun je het beste de hele file nemen trouwens.. je hebt voor mensen met langzaam internet het bestand in 3 delen, maar ik neem aan dat je wel adsl of iets dergelijks hebt dus je kunt gewoon in 1 keer downloaden

gluck
 
Geplaatst door Stinuz
En dan nog even over dat internet het bij mij niet doet, volgens mij is mijn netwerkkaart kapot, weet iemand waar ik goedkoop (2e hands) een nieuwe kan krijgen???

als je zeker wilt zijn of je netwerkkaart kapot is
kun je

1. achterop je pc kijken of de lampjes van de kaart aanstaan als de kabel er goed inzit

2. pingen naar je netwerkkaart (doe dit door op start, uitvoeren , vervolgens typ je cmd en je komt in ms-dos promt, hier typ je ping 127.0.0.1 .. dit is het ip van je netwerkkaart, als je time outs krijgt, doet hij het niet, krijg je reacties terug (cijfertjes e.d.) doet hij het nog wel waarschijnlijk)

maar een netwerkkaart koop je bij de lokale hardware dealer / computer zaak
 
Oke!!!

Bedankt voor de hulp!

Over die netwerkkaart start ik even een nieuw topic
 
Laatst bewerkt:
Zo, alles is gelukt, ik heb nu de Radeon en zij de GeForce, want voor een spel als Age of Empires heb je echt geen Radeon 9000 nodig:D
 
Stinuz..... Je zegt op school dat je veel van PC's afweet maar nog niet eens zeker wist wat een videokaart was:evil:

Maarre ZORG WEL DAT JE VOOR DE ODUE DRIVERS VAN DE VIDEOKAART VERWIJDERD EN DE NIEUWE EROP ZET, ANDERS HEB JE KANS OP PROBLEMEN:cool:
En je moet er zeker van mijn dat het allebei AGP kaarten zijn:thumb:
 
lol anders post je dit ff 3 dagen later als hij het allang heb omgewiselt :p
 
Geplaatst door AMDAthlonXP
Stinuz..... Je zegt op school dat je veel van PC's afweet maar nog niet eens zeker wist wat een videokaart was:evil:

Maarre ZORG WEL DAT JE VOOR DE ODUE DRIVERS VAN DE VIDEOKAART VERWIJDERD EN DE NIEUWE EROP ZET, ANDERS HEB JE KANS OP PROBLEMEN:cool:
En je moet er zeker van mijn dat het allebei AGP kaarten zijn:thumb:

Yo Callum, als je niks zinnigs te zeggen hebt zeg dan helemaal niks!
 
@ stinuz

wordt het niet eens tijd om deze topic te sluiten??
dit soort discussies lijken me niet geheel op z'n plaats op dit forum.
Volgens mij was dit forum bedoeld om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken......
 
Geplaatst door AMDAthlonXP


Ik heb altijd wel iets te zeggen hoor

Nogmaals het vriendelijk verzoek jullie prive problemen anders uit te vechten. Wordt nu een beetje irritant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan