Videokaart word niet meer herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwa1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jwa1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Ik werk (game:p) nu al ongeveer anderhalf jaar met mijn Nvidia Geforce 8600GS 512 mb
toen ik laatst mijn pc op wou starten, bleef het scherm zwart :eek:
Ik heb mijn monitor (Philips 107E) op de onboard videokaart aangesloten en bij apparaatbeheer gekeken, en mijn videokaart stond er helemaal niet meer bij!!!
Terwijl de fan op de videokaart wel gewoon draait.
Hoe kan ik controleren waar het probleem ligt: moederbord of videokaart.
en hoe kan ik dat oplossen???

Mijn computer is een:
Acer Aspire M3640
Intel Core 2 Quad 2.4GHz Q6600
4GB RAM geheugen
Windows 7 Ultimate 64bit

Dxdiag zit in bijlage

Bijlagen

Misschien je driver (van die 8600) er af gooien en de nieuwste versie van de site van de fabrikant downloaden.

Lijkt me sterk, hij zou hem moeten herkennen. Desnoods met een uitroeptekentje erbij. En als de drivers erop zitten hoort hij het gewoon te doen. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat in de BIOS de onboard videokaart als standaard videokaart wordt gerekend.

Lijkt me sterk, hij zou hem moeten herkennen. Desnoods met een uitroeptekentje erbij. En als de drivers erop zitten hoort hij het gewoon te doen. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat in de BIOS de onboard videokaart als standaard videokaart wordt gerekend.

Klopt ook niet helemaal.....
Als de drivers niet goed geinstalleerd zijn, ziet Windows het gewoon als een standaard VGA zonder uitroeptekens/vraagtekens in apparaatbeheer

Anders probeer de laatste driver voor jou kaart hiervandaan te downloaden:

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Hij gooit automatisch jou oude driver weg dus dat hoef je niet handmatig te doen, anders ook eventjes kijken (zoals hierboven al verteld is) welke kaart jou pc als 'standaard' herkent,
als je toevallig nog een andere slot over hebt of nog een ander kaartje hebt liggen die er even indoen en kijken of het hetzelfde probleem geeft.

Anders probeer de laatste driver voor jou kaart hiervandaan te downloaden:

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Hij gooit automatisch jou oude driver weg dus dat hoef je niet handmatig te doen, anders ook eventjes kijken (zoals hierboven al verteld is) welke kaart jou pc als 'standaard' herkent,
als je toevallig nog een andere slot over hebt of nog een ander kaartje hebt liggen die er even indoen en kijken of het hetzelfde probleem geeft.

De driver was al up-to-date.
Ik heb geen ander slot de videokaart van mijn oude computer past niet.
Waar in de BIOS kan ik de instellingen voor de videokaart veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan