videokaart word te heet, pc valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timetje100

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Hallo,

Ik zie via mijn asus gpu tweak dat mijn temperatuur van de videokaart rond de 90 graden is als ik een zware game speel.
Hierdoor is de pc al paar keer uitgevallen.
Nou merk ik dat het nogal warm is in mijn behuizing zelf, wat is het beste om te doen?
Nieuwe fan's plaatsen? voor de warmte?
dit zijn mijn specificaties:
asus m5a97evo
coolermaster gm series g550m
seagate desktop sshd
zalman z11 plus behuzing
amd fx 8150 3.6ghz
asus r9 290 videokaart
ssd 250 gb samsung

Met vriendelijke groet,
Tim

Werkt de koeling van je videokaart nog wel optimaal, flink ontstoffen van de koelfan doet veel wonderen, heb je echter te lang rond die 90 graden staan draaien heb je kans binnen afzienbare tijd dat je nog meer problemen gaat krijgen met deze kaart.

Werkt de koeling van je videokaart nog wel optimaal, flink ontstoffen van de koelfan doet veel wonderen, heb je echter te lang rond die 90 graden staan draaien heb je kans binnen afzienbare tijd dat je nog meer problemen gaat krijgen met deze kaart.

De videokaart is pas half jaartje oud dus ik denk niet dat het daar aan ligt ik heb alles zitten ontstoffen. Alleen bij deze game heb ik 2x gehad dat de pc uitvalt: the witcher 3 wild hunt

Bodem erin en boven achterin eruit, maar zo te zien zit er daar al eentje.
Staat de kast wel enigszins vrij?

Waar blaast de CPU fan naar toe?

Bodem erin en boven achterin eruit, maar zo te zien zit er daar al eentje.
Staat de kast wel enigszins vrij?

Waar blaast de CPU fan naar toe?

Notitie061115_0.jpg
blauw zijn mijn fans ik heb 4 grote fans en 2 kleine fans van de videokaart zelf. ook aan de zijkant behuizing zitten 2 kleintjes.
rood zijn alle kanten waar het naartoe blaast
groen is het gedeelte waar het enorm heet word, ook als ik mijn hand tegen de fan aanhoud die naar links blaast voel ik best wel warme lucht.

mijn pc staat onder mijn bureau/tafel hij heeft aan alle kanten ruimte van minimaal 30 cm achterkant de rest 1 meter of meer.

Laatst bewerkt:
Kan er geen broodje van bakken.

Bij een goede airflow blaast een ventilator die voor in de kast zit lucht naar binnen, mochten er ook ventilatoren in het zijpaneel zitten, die blazen ook naar binnen, is er een optie om onderin een ventilator te plaatsen, die ook naar binnen.

Die achterin en bovenin zitten blazen naar buiten.

Die van de grafische kaart blaast ipp de warme lucht uit kast door naar achteren, de meeste kaarten hebben daar een dubbele bezetting in de bracket daarvoor.

De ventilator van de CPU zou aan de kant van de voorkant moeten zitten en door de lamellen van de radiator van de heatsink moeten blazen naar de achterste ventilator in de kast.

Op z'n simpelst gezegd, voor/onder koele lucht erin, achter/boven warme lucht eruit.

Vanaf tablet zonder correctie.

Laatst bewerkt:
oke dan zal ik onder nog 1 fan plaatsen, kijken of het verschil maakt

Even een vraag, staat die verwarming ook aan? Die werkt namelijk ook niet echt mee om af te koelen.

alle fans draaien de goede kant op, de verwarming staat altijd uit:)
ik plaats er morgen nog 1 aan de onderkant van de behuizing.
ik kan er eventueel ook nog 1 extra plaatsen aan de bovenkant.

mijn gpu systeem zegt dit:
dit is het maximum wat het gehaald heeft
gpu temperature 85 van de 100%
gpu usage 100 van de 100%
gpu fan duty 52 van de 100%
gpu fan speed rpm: 1500 van de 4400%
gpu clock mhz: 1000 van de 1000%

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan