Videokaart wordt heet door geminimaliseerde applicatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Onze videokaart, een GeForce 8800GTS van 320 mb, heeft idle een temperatuur van ongeveer 60 graden.

In-game in Black Ops of MW2 wordt ie ongeveer 70 graden.

Maar als Mahjongg Master 5 geminimaliseerd aan staat, loopt de temperatuur op tot tussen de 80 en 85 graden......

Dit vind ik vreemd, aangezien COD veel en veel zwaarder is dan Mahjongg, en hij is ook nog eens geminimaliseerd....

Wie weet hoe dit kan?

Slecht geschreven applicatie? Het komt wel vaker voor wanneer een grafische applicatie wordt geparkeerd. De applicatie reageerd dan verkeerd op het feit dat het geen actief scherm heeft. In plaats van stilvallen probeerd de applicatie dan oneindig veel nieuwe schermen te produceren. Het effect is dat je kaart wordt belast alsof je meerdere spellen tegelijkertijd draaid.

Temperaturen zijn trouwens ver binnen de grenzen van wat een videokaart kan hebben hoor. Vanaf 95 graden moet je je zorgen gaan maken, maar er zijn kaarten die het tot 125 graden prima blijven doen

Met mijn oude computer heb ik een van mijn videokaarten wel eens 105 graden zien worden, niet echt gezond natuurlijk, en ik moest oorkleppen op vanwege het kabaal van de ventilator, maar hij bleef werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan