videokaart wordt niet herkent in apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikesnack

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
hoi, wie kan helpen? ik heb een oude pc staan met een k7n2 delta mobo(msi nforce2 chip). daarop zat een oude gforce 4-440mx kaart (agp). deze kaart werkte niet meer en wilde ik vervangen met een ati9600 pro. echter als ik windows opstart krijg ik de melding van de install shield van windows dat dit apparaat waarschijnlijk niet goed werkt.

en dat klopt! bij apparaatbeheer staat geen beeldscherm adapter en de driver installatie wordt ook onderbroken omdat kaart niet wordt herkent. echter "ziet" windows in eerste instantie de kaart wel en geeft de juiste naam weer.

ik heb al op de site van msi een scan uitgevoerd om te kijken of de juiste drvers zijn geinstalleerd danwel ontbreken, bios heb ik ook doorgespit en ik heb windows nogmaals geinstalleerd terwijl de kaart erin zat.

kaart moet volgens mij gewoon draaien op dit bord, want ik heb nog zo'n pc staan met dezelfde kaart erin, echter een iets ander type mobo (k7n2 msi 400 fsb chip).

wie o wie heeft voor mij de oplossing? (behalve uit het raam gooien dan...)

alvast bedankt!!!

De ATI kaart uit die 'andere' pc al geprobeerd? Wat nu als de kaart die je wil plaatsen niet jofel is terwijl er aan die pc niets mankeert? Er is idd. geen logica te bedenken waarom de kaart niet zou werken, zéker niet als je ook al een nieuwe verse Windows installatie hebt uitgevoerd, tenzij de kaart zelf niet goed meer is.

Laatst bewerkt:
ja ik heb die andere kaart ook geprobeerd en ook bij die kaart krijg ik dezelfde meldingen, zou het kunnen dat mobo/ agp poort dan defect is? pc vertoont deze kuren sinds iemand de stroom uit en in schakelde via de groepenkast.

trouwens ook niet onbelangrijk om te vermelden...... ik heb er nu even een oud tnt riva kaartje inzitten en dat werkt perfect.

vreemd.....

Da's idd. niet logisch. Probleem moet derhalve in de ATI drivers zitten.

dat zou je denken, maar voordat ik uberhaupt een driver installeer veroorzaakt de kaart al problemen, en de driver heb ik van de ati site gehaald voor die kaart dus dat zou toch moeten kloppen

Biosversies vergeleken van de beide plankjes? Mogelijk is een biosupdate nodig ?

volgens de msi site zijn drivers up to date, de oude mx kaart vertoont overigens dezelfde kuren. daarom dacht ik in eerste instantie ook dat deze kapot was. hoe kan ik het beste bios updaten volgens jou?

Door op de site van MSI eerst te checken óf er een nieuwere versie is en zo ja, wat die voor veranderingen heeft t.o.v. je huidige.

en de huidige versie kan ik zie bij het opstarten of is daar een andere manier voor?

Als je snel genoeg bent. Anders simpelweg het bios ingaan (Esc - F1 - Del ? )

Heb je de nvidia drijvers eerst verwijderd? dat wil nl ook nog wel eens problemen geven bij de installatie.
En dan eerst de nieuwste chipset drivers installeren van het mobo wil ook wel eens helpen
mvg Leo

Laatst bewerkt:
net ff bios versie gecheckt, is volgens mij de meest recente versie. nvidia drivers had ik verwijdert door bij beeldscherm adapter op installatie ongedaan maken te klikken. dit heb ik al vaak gedaan bij pc's en heeft me nooit problemen opgeleverd.

ik zie nu geen beeldscherm adapter meer verschijnen, alleen bij overige apparaten staan 4 vraagtekens waarvan er 2 betrekking hebben op de vga- controller. hiervan kan ik stuurprogramma ook niet bijwerken, want dan krijg ik dezelfde meldingen.

heeft het misschien dan zin om bios opnieuw te installeren?

hoi zojuist de bios gedownload en uitgepakt met winzip en de exe aangeklikt, ik zag heel even een zwart schermpje maar verder niks. evenwel de videokaart wordt nu wel herkent en de driver staat er ook op!

mis ik nu iets of is toch wel erg vreemd?

ja dat is wel zo maar evengoed snap ik er niks van, is de bios nu geupdate of niet? dat is mij toch niet helemaal duidelijk

Meestal duurt het flashen wel even, maar hoe dan ook, de kaart wordt herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan