Videokaart wordt niet meer herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie320

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Hallo allemaal,

Ik heb mijn pc al een aantal jaar en hij heeft het tot een paar maanden geleden prima gedaan. Ik heb een externe videokaart (NVIDIA 8500 GT). Sinds een paar maanden herkent mijn pc de kaart niet meer, als ik de pc opstart met mijn scherm aangesloten op de kaart krijg ik geen beeld. Als ik het scherm op de onboard kaart aansluit, krijg ik wel beeld. Af en toe werkt hij ineens wel (onboard geeft dan geen beeld en extern wel), maar als ik de pc dan weer opnieuw opstart moet ik weer de onboard kaart gebruiken. Ik heb de drivers al meerdere keren (op de goede manier) opnieuw geïnstalleerd, maar tot nu toe geen effect, misschien heeft het er mee te maken dat allebei de videokaarten worden ondersteund door dezelfde drivers. In de BIOS heb ik PCIe aangevinkt als videokaart zegmaar, maar geen effect. Wie kan mij helpen?

AMD Athlon 64 3700+, 2.2 ghz
2 GB ram geheugen
onboard: NVIDIA GeForce 7050 PV/ nforce 630a
extern: NVIDIA GeForce 8500 GT

Game je veel met je pc?? dan kan een probleem zijn die veel bij de 8500 GT komt warmte, misschien is er iets kapot gegaan na het lange gamen. Het zou ook niet erg zijn om een nieuwe pc te gaan kopen, want dit is niet erg nieuw ;). Heb je al een andere videokaart geprobeerd?

ik heb wel aardig veel gegamed, maar sinds die kapot is niet meer ;). Ik weet dat hij een beetje oud is maar ik moet nog even sparen voor een nieuwe. In eerste instantie dacht ik ook dat de kaart gewoon kapot was, maar (heel) soms deed hij het opeens weer en dat vond ik vreemd. Ik dacht dat hij er misschien verkeerd in zat maar ik heb hem er al opnieuw ingedaan en schoon gemaakt.

Ik zal even kijken of ik ergens een videokaart heb of kan lenen, ik heb het nog niet geprobeerd namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan