Videokaart wordt te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Goedenavond beste leden,

Ik heb op mijn samengestelde computer GTA IV geïnstalleerd, ik speel niet op ultra settings (mijn pc kan het wel aan).
Maar als ik een vijf tal minuten GTA IV speel, word mijn GPU te warm 61 graden en dat wanneer ik maar 5 minuten speel en op highe-medium instellingen speel.
Ik heb een "Inno3D iChill GTX 770 Herculez X3 Ultra", deze GPU staat erom bekend dat het goed koelt en bijna nooit warmer word dan 54-56 graden (heb ik op Hardwareinfo.nl gelezen).
Ik heb ook 2 ingebouwde behuizing ventilatie die ik op snelste laat draaien tijdens spelen van spelletjes.
Ik meet mijn temperatuur met SpeedFan.

Wat kan ik daaraan doen? Mijn computer is vrij nieuw een paar weken oud, dus aan stof kan het niet liggen.

Groetjes

een gpu kan zat 120 graden lopen, 61 graden mag geen probleem zijn, heb je problemen of lijkt het vooral te warm?

Ik onderschrijf de mening van 'vorige spreker' voor de volle honderd procent. Een GPU die 61 graden wordt is heerlijk koel...................

Nee, alleen mijn gpu wordt te warm, verder geen problemen.
Maar ik speel niet eens op Ultra en gij word al veel te warm.
Als ik lang zou speel zou ik het begrijpen, maar 5 minuten op highe/medium instellingen spelen en dan 61 graden?
Als ik gewoon surf, film kijk is mijn gpu temperatuur 33 graden.

Dat is nu juist wat wij ter discussie (willen) stellen : deze (GPU) wordt o.i. niet té warm, maar gewoon lekker warm (relatief koel dus).

Laatst bewerkt:
Je kan even kijken of er stof inzit. Maar maak je geen zorgen, dat is een prima temperatuur.

Het is niet te warm!

Overigens maakt het heel veel uit hoe de setup is waarmee getest is ten opzichte van die van jou. Is er getest buiten een behuizing? gebruik jij een andere behuizing? Welke en hoeveel ventilatoren? En ga zo maar door, oneindig veel variaties ;)

ik zou gewoon lekker die fans langzaam laten lopen, gpu op auto settings (qua fan speed).

maak je geen zorgen, als die gpu t al warm zou krijgen dan gaan de fan(s) wel lopen.

ga gewoon lekker op ultra spelen en van je pc genieten.

Welke temperatuur raden jullie als max aan?

boven de 85 graden zou ik beginnen te denken van "Oei..."

Oke bedankt,
Ik ga nu gerust op ultra spelen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan