videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter jcd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jcd

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2002
Hey mensen ik zoek een driver voor de NVIDIA RIVA TNT2 MODEL 64/MODEL 64 PRO WAAR KAN IK HET DOWNLOADEN WANT DE SOFTWARE DIE OP DE CD STAAT DOET HET NIERT

ja maar ik zoek NVIDIA RIVA TNT2 MODEL 64/MODEL 64 PRO en die staat er niet tussen trouwens het is van het merk SPARKLE IK WEET NIET OF DAT WAT UIT MAAKT

In deze driver zit alles voor eigenlijk alle videkaarten met een nvidia chipset. Deze drivers zullen dus wel werken. Je moet als kaart Geforce and TNT kiezen.

Products Supported: RIVA TNT
Aladdin TNT2
TNT2
TNT2 Pro
TNT2 Ultra
TNT2 Model 64 (M64)
TNT2 Model 64 (M64) Pro
Vanta
Vanta LT GeForce 256
GeForce DDR
GeForce2 MX
GeForce2 MX 100
GeForce2 MX 200
GeForce2 MX 400
GeForce2 GTS
GeForce2 Pro
GeForce2 Ti
GeForce2 Ultra GeForce3
GeForce3 Ti 200
GeForce3 Ti 500
GeForce4 MX 460
GeForce4 MX 440
GeForce4 MX 440 with AGP8X
GeForce4 MX440SE with AGP8X
GeForce4 MX 420
GeForce4 Ti 4200
GeForce4 TI 4200 with AGP8X
GeForce4 Ti 4400
GeForce4 Ti 4600
Quadro
Quadro2 Pro
Quadro2 EX Quadro2 MXR
Quadro DCC
Quadro4 200 NVS
Quadro4 400 NVS
Quadro4 500 XGL
Quadro4 550 XGL
Quadro4 700 XGL
Quadro4 750 XGL
Quadro4 900 XGL

Verwijder je wel eerst de oude drivers voordat je de nieuwe installeerd? Anders kun je problemen krijgen.

De Detonators voor als je Win95/98/ME gebruikt:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_41.09

De Detonators voor als je Win2000/XP gebruikt:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09

Voor beiden geldt:

Klik op Primary Download Site en klik dan, na iets naar beneden te hebben gescrolled, op Accept

Vervolgens begint de download. Na de driver te hebben gedownload, dubbelklik je op het bestandje. Nu wordt de driver geinstalleerd.

Na de installatie wordt gevraagt om de pc opnieuw op te starten. Doe dit.
Wanneer je weer in Windows komt, hoef je alleen de resolutie in te stellen.

(ps. de driver doet het heus hoor!)

Geplaatst door jcd
nou....
hij doet het dus niet :S

Wil je ff vertellen wat je dan precies doet?

Ik heb hier ook een computer met een NVIDIA RIVA TNT2 MODEL 64/MODEL 64 PRO staan, en hier doet de driver het wel.

Dus jij doet zeer waarschijnlijk iets verkeerd.

Welke Windows heb je trouwens dan?

nou ik heb net me computer helemaal geformateerd want daar had ik ff zin in een schone schijf :P en heb ik windows2000 er op gegooit... nou weet ik van windows 2000 dat je bij voodoo 3 geen driver hoeft te instaleren want dat doet hij zelf al in 1 keer maar ik heb vandaag een andere videokaart gekregen die dus waar we het over hebben..... dus heb hem er in gedaan ff windows geinstaleerd en hij start windows
ik ga de software van de cd instaleren daarna moest ik hem herstarten dus ik kwam weer bij windows en ik zie nog steeds dat afschuwlijke lelijke beeld en ga naar mijn beelinstellingen en kan het niet veranderen nog steeds die 16 kleuren enzo dus ik ga hier naartoe en heb uiteindelijk dat ene ding gedownd en heb hem geinstaleerd en nog die hij het niet nog steeds die 16 kleuren ... ja lang verhaal maar ik hoop dat ik hier duidelijk ben;) wel bedankt dat jullie de moeite nemen om me te helpen :)

Dan moet je in ieder geval deze driver hebben:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09

(Klik op Primary Download Site en klik dan, na iets naar beneden te hebben gescrolled, op Accept

Vervolgens begint de download. Na de driver te hebben gedownload, dubbelklik je op het bestandje. Nu wordt de driver geinstalleerd.

Na de installatie wordt gevraagt om de pc opnieuw op te starten. Doe dit.
Wanneer je weer in Windows komt, hoef je alleen de resolutie in te stellen.)

Heb je je videokaart er wel geod ingedrukt?

Kijk es bij Apparaatbeheer. Wordt hier de videokaart goed aan gegeven, of zie je een gele uitroepteken?

ik zie een gele uiroep teken maar hoe moet er toch wel goed in gedrukt zijn anders zou die toch oook geen beeld weergeven?

Geplaatst door jcd
ik zie een gele uiroep teken maar hoe moet er toch wel goed in gedrukt zijn anders zou die toch oook geen beeld weergeven?
"

Oke, doe dit:

Verwijder de kaart uit de Apparaatbeheer en start de pc opnieuw op.

Dan, wanneer je in Windows komt, zal Windows de kaart opnieuw willen installeren. Doe dit niet, dus klik op Annuleren ofzo.

Klik vervolgens op de driver die je zojuist gedownload hebt en start de pc opnieuw op. Nu moet hij het toch wel es doen hoor.

Trouwens, is je videokaart AGP of PCI? Welke kleur heeft het slot, waar je de videokaart in hebt gezet?

Probeer em es van slot te verwisselen en druk em voor de zekerheid wat steviger aan. Zorg ook dat je de kaart vastzet met een schoefje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan