videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Ik heb een videokaart gekocht alleen geeft die wat problemen bij het installeren. Kan dit komen doordat de monitor altijd op het moederbord aangesloten was? Moet is die uitschakelen of zo?
nieuwe kaart: Radeon 7000

Normaal gesproken zou het moederbord automatisch de onboardkaart uit moeten schakelen zodra er een andere videokaart ingeplugd wordt.
Probeer eens de monitor aan te sluiten op het moederbord met je nieuwe videokaart er uit, start de computer op en deïnstalleer de drivers van de onboardvideokaart eerst voordat je de nieuwe kaart inplugt.

anders moet je de onboard-card handmatig uitschakelen in je bios

en hoe vind ik die?
Ik ben op dit moment de computer aan het formateren dus alles is sowiso weg, een compleet schone installatie

Na het aanzetten van je computer een beetje op del rammelen, dan kom je als het goed is in de bios. Wijzig geen dingen die je niet kent, bij twijfel kan je het altijd ff vragen op dit forum ;)

meestal bij íntedrated perhipals'vind je de
on-board card.
die moet je op disabled zetten

En mocht je kaart dan niet herkend worden, geen paniek, je onboardkaart schakelt zichzelf weer in als er geen kaart wordt herkend, anders is er nog wel een maniertje, maar daar gaan we niet van uit :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan