Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuuksterX

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Beste,
ik ga dus op het eind van de maand (voor duidelijke redenen haha)
een nieuwe graka aanschaffen
ik ken wel wat van pc's maar ik zou graag weten waar julie goede ervaringen mee hebben
ik liet mijn oog vallen op de ATi 5770 .. goedkoop en levert blijkbaar goede prestaties.

weten julie nog kaarten of zou ik het bij deze houden ?
budget 230 €

Groeten LuuksterX

Welk moederbord heb je?
Welke processor?
Welk geheugen?
Welk merk en type voeding?

Zonder informatie ook geen advies....

Het gaat vooral om de voeding inderdaad, als je er zelf redelijk verstand van hebt dan weet je vast wel of het zinvol is om nog te upgraden.

Wat dacht je van het moederbord dan?????? En de processor.

Misschien is het wel een pc met een Intel Celeron en AGP slot

Welk moederbord heb je?
Welke processor?
Welk geheugen?
Welk merk en type voeding?

Zonder informatie ook geen advies....

MSI K9N6PGM2-V2 MOEDERBORD
AMD Phenom II X2 550 PROCESSOR
DDR2 2GB
Voeding merk zouk nie weteh maar is een 630wat

Zou ik als ik jou was gaan voor de Nvidia GTX460 1gb versie, 200 eu en een betere DX 11 prestatie dan de ATI kaart

Het is misschien een onbekend merk, maar dat mag geen probleem zijn. Inderdaad de GTX 460. Beste voor de prijs.

bedankt . maar voor die 50 € meer misschien 2 FPS meer? nee dankje dan toch ?

nouja ik vind dat.

of boekt die egt veel meer resultaat?

De HD5770 is een stuk slapper als de GTX 460, de GTX 460 is te vergelijken met de HD5830.

Je moet het gehele plaatje bekijken, en vooral naar DX11 en dan speel je ook niet op een hoge resolutie als het maar 2 fps is........

De HD5770 is een stuk slapper als de GTX 460, de GTX 460 is te vergelijken met de HD5830.

ja maar nvidea hebk nog nooit gebruikt het is daarom ...
en ik vertrouw het niet zo vertrouw eerder ati .. zijn er ati kaarten die in de buurt van de gtx komen ?

Nvidia is misschien nog wel beter als ATI... De HD5830 komt in de buurt van de GTX maar is een stuk duurder en is nog slechter als de GTX.

zijn er mensen die deze mening delen ?

Je hebt geen enkele reden om nVidia kaarten niet te vertrouwen. Ze worden gefabriceerd door veel bedrijven die ook ATi kaarten maken (Gigabyte,ASUS,etc). ATi en nVidia zijn al jaren in een strijd om de beste kaarten. De 5770 is inderdaad minder goed dan de GTX 460, maar deze is dan ook duurder.

edit: die je hebt gekozen is goed.

en @Paranoid: ga nou niet weer beginnen over welk merk beter is, maar over welke kaart. Je weet dat het zinloos is en nergens op slaat. Het is gewoon een eeuwige strijd. Ze hebben allebei hun goede kanten. Volgens mij is dat al het derde (of nog meer? zal vast wel) dat je weer loopt te praten over nVidia>ATi.

Laatst bewerkt:
ATI en Nvidia zijn even goed als het gaat om produceren van top kaarten hier hoef je dus geen zorgen om te maken

het eenige wat voor een koper belangerijk is het budget
het budget maakt uit wat voor een kaart het beste is voor een persoon

de twee merken zijn dus alle bij goed de een is wat duurder dan de andere in bepaalde opzicht!

als je voor een gpu wilt gaan met een budget van 200 euro kun je idd het besten voor een GTX460 gaan
als je een nog hoger budget hebt dan is een HD5850 weer het beste aanteraden

het verschilt dus per budget

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan