Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobindeDooie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Mijn videokaart vindt ik een beetje heel erg slecht. Voor een windows 7 pc verwacht je wel wat meer videogeheugen dan 64mb. Toen dacht ik dit is echt heel weinig het zou wel meer MOETEN zijn. en ja hoor, in cpuz zag ik bij size staan 1820 mb. En dat is meer als 64. In de bios valt het niet in te stellen. waar het geheugen staat aangegeven kan ik niet komen. Valt dit te deblokken. Mijn bios is van Phoenix Technolegies en het is versie 1.28. Of is hier een programma voor die onder windows werkt. Mijn videokaart is een intel mobile grapics 4 serie. Mijn pc is een packard bell easynote tj65.

Dan mijn 2de vraag: heeft iemand een goede tutorial voor videokaart overklocken. En weet zeker dat het werkt? Natuurlijk kan je niet weten of de temperaturen goed zijn bij mij.

Je hebt maar 64mb geheugen :)

die 1280 (ofsow) komt van je Geheugen (ram) af en is niet echt van je videokaart (shared memory)

Using part of main memory for the display system's frame buffers, which temporarily hold the rendered content being sent to the screen. Shared memory is typically used in PCs with "integrated graphics," which means the display circuits are on the motherboard rather than housed in a separate, more costly display adapter card.

Sharing main memory with the display function reduces the amount of memory available to applications, and main memory is not as fast as the specialized video memory on stand-alone cards (see video RAM). See integrated graphics and display adapter.

2de. gebruik MSI Afterburner software *klikje*

bij het overclocken van een videokaart is het doel zo hoog mogelijke core clock en memory clock te krijgen. maar dit is de catch :P soms werkt een memory clock van 1280 met een core clock van 813 en niet met een van 812 :D

het is dus schuiven met die metertjes & dan 24 uur benchmarken . & weer opnieuw :D

en natuurlijk niet te grote stappen nemen EN op de temperatuur letten.

is je pc onstabiel? clock's terugzetten naar de beginstatus.

flink videokaart stressen kan met furmark :D

Laatst bewerkt:
Deze kaart overclocken gaat totaal geen nut hebben. Het is een videokaart die eigenlijk alleen geschikt is om te zorgen dat je beeld hebt op je notebook en eens een filmpje kan kijken, meer niet.

Daar komt bij dat je temps omhoog gaan bij overclocken en dat is in een laptop al helemaal niet wenselijk.

Waarom wil je dit eigenlijk?

Mod edit:

Tevens vraag naar juiste sectie verplaatst. Hier graag de volgende keer even om denken ;)

Laatst bewerkt:
zoals lita112 al zij
overklocken is heel erg afteraden bij lapotps ze zijn hier totaal niet voor gemaakt
ik snap ook niet waarom mastermindzh er uberhaupt uitleg voor heeft gegeven
want voor een laptop betekent dat heel erg vaak de doods vonnis

Deze kaart overclocken gaat totaal geen nut hebben. Het is een videokaart die eigenlijk alleen geschikt is om te zorgen dat je beeld hebt op je notebook en eens een filmpje kan kijken, meer niet.
en vaak niet eens film xD

Ik denk zelfs dat de TS geen video kaart er in heeft en alleen gebruik maakt van de onboard video aansluiting want die gebruikt een gedeelte van het fysieke geheugen en die hoeveelheid kun je vaak instellen in het bios.
;)

Ik denk zelfs dat de TS geen video kaart er in heeft en alleen gebruik maakt van de onboard video aansluiting want die gebruikt een gedeelte van het fysieke geheugen en die hoeveelheid kun je vaak instellen in het bios.
;)

Klopt, toch hebben de so called "On board" video chips wel wat geheugen (in dit geval 64mb)

de rest komt inderdaad van het geheugen af, maar 1gb van je RAM is niks vergeleken bij je videokaart :) deze methode is leuk bedacht maar goed is toch echt anders :P

en onboard video met 2 GB geheugen is zeker niet genoeg om goed te kunnen gamen.
Dus als ik TS was zou ik in ieder geval een losse video kaart kopen.
ik weet niet wat TS voornamelijk doet op zijn computer?

Mensen, lees het topic eens goed door voor men post!

Sjoemie, het is een laptop! Videokaart vervangen is geen optie. Daarbij is dat geheugen al helemaal niet reel, de kaart heeft 64 mb, de rest komt van het ram geheugen.

Ik weet dat het niet echt handig is om te overclocken, maar daarmee kan ik toch net de games iets lekkerder spelen. en met mijn laptop kan ik best gamen. Aleen in low quality en zware games gaan niet. Maar bijvoorbeeld fallout new vegas is in low quality een beetje sloom en daar wil ik dus verandering in. en heel veel beter hoeft hij niet. Dus daarvoor wil ik het. dus ik ga het proberen. dan heb ik nog een vraag: De cpu heeft natuurlijk ook een rol in een spel. ik heb een pentium dual core T4300 2,1 ghz. en hoe valt die te overclocken zonder in de bios te gaan. want mijn laptop heeft geen overclock functie in de bios.

Nogmaals, een laptop is niet geschikt om over te klokken en je prestaties gaan er echt niet op vooruit in dit geval. Het is al een wonder dat New Vegas uberhaubt draait!
En dan ook nog de cpu willen overclocken?!

Je moet het zelf weten, maar je laptop gaat het echt niet leuk vinden als je gaat overclocken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan