videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkbullseye

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Hallo,

Ik heb een packard bell imedia x9911 deze hebben een standaard videokaart van nvidia 8300 gs 128mb.
Dit werkt perfect samen met 3gb geheugen.
Nu heb ik een nieuwe videokaart steken een nvidia geforce 210 1gb.
Sind ik die heb kan ik namelijk niet meer op 3gb geheugen werken wel op 1gb of 2gb geheugen.
Voorlopig werk ik nu dus op 2gb maar krijg regelmatig de melding dat ik te weinig geheugen heb tijdens het gamen.
Als ik toch de 2 geheugens samen steek dan krijg ik een blauw scherm.
Hiervan voeg ik een foto toe.

blue screen.jpg

Kan het misschien zijn dat het vermogen te hoog ligt het is namelijk ddr2 pc 6400 mhz.
Indien jullie een antwoord hebben op mijn vraag mogen jullie dit gerust laten weten.
Ik werk met windows 7 64 bit

alvast bedankt voor de inlichtingen

Zoals je kan lezen is je BIOS outdated.
Kijk is op de website van de moederbord maker of ze een update hebben.

Heb ik al gedaan maar nergens vindt ik de update en op packard bell zelf ook niet.
Het enige programma dat ik tot nu toe vindt is bovendien betalend heb ik gezien.
eerlijk gezegd vertrouw ik het programma ook niet.

bovendien ben ik er in de winkel mee geweest en ze zeiden me dat een biosupdate niet aan de orde was
maar dat het volgens hun aan de latjes ligt volgens hun is er eentje stuk, ze hebben deze niet getest.
Ik zou dat al raar vinden omdat ze appart wel werken en in de verschillende bankjes.
Volgans andere personen moest ik dan ervoor zorgen dat de waarden hetzelfde waren wat ik dan ook
heb geprobeerd.
Dit heeft niets geholpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is je geheugen werkelijk 6400mhz?
Dit is namelijk volgens mij een redelijk onrealistisch getal.
DDR2 staat bekend om niet sneller te gaan dan 2500mhz.

Dit is een van de 2 latjes

IMG_0475.jpg

Misschien weten jullie het ze hebben gezegd dat het 800mhz is

Dit is wat ik moest zoeken volgens een kennis

(PC6400( 400/800mhz ) dit geheugen moet je hebben)

Kan het er misschien aan liggen dat de videokaart ddr3 geheugen gebruikt?
Of heeft dat er niets mee te maken?

Geheugen van de pc en de videokaart staan los van elkaar.
Ik heb ddr3 en gddr5 en het werkt gewoon.
Waarschijnlijk kan het zijn dat je ram niet snel genoeg is om je videokaart te laten draaien.

Roy

Dus zou het kunnen dat ik het niet kan oplossen dan of moet ik andere ram zoeken?
Welke ram zou dat dan zijn?

Hallo ondertussen ben ik een stapje verder geraakt ik heb namelijk een ramgeheugen van 2gb ddr2 pc6400 800mhz
in de pc steken.
Nu heb ik het samen getest met een ramgeheugen van 2gb ddr2 800(5) 2gx16.
Dit heeft samen gewerkt alleen kwam ik dan tot de conclusie dat ik dan geen geluid meer had en dat er van de 4gb ram maar 2,67gb beschikbaar was.
Nu had ik gelezen dat het aan windows kon liggen namelijk 32bit of 64 bit maar ik heb windows 7 64bit en uiteraard zit ik dan met het probleem dat er geen geluid meer is.

@darkbullseye
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan