Videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Evro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Evro

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Hoi allen,

De laatste tijd zijn er wat nieuwe games op de markt gekomen welke ik graag eens zou willen uitproberen! Nu heb ik de games eens door "can i run it" gehaald en hier kwam meerdere malen uit dat zowel mijn videokaart als mijn CPU niet goed genoeg zijn om de games te kunnen laten draaien. Zelf heb ik weinig kennis van de huidige markt aan videokaarten en CPU's. Zouden jullie mij hier wat advies over kunnen geven? En zou ik (met mijn beperkte kennis) er zelfstandig een nieuwe in kunnen zetten?
Dit zit er momenteel in: Intel Core i5 3470, GeForce GTX 1050 Ti (MSI)

Mocht er nog belangrijke informatie ontbreken hoor ik het graag!

(PS. mijn vraag staat waarschijnlijk op de verkeerde plaats. Kan dit aangepast worden?)

Laatst bewerkt:
Aangezien je systeem dus eigenlijk niet meer mee kan, en je wel de nieuwere spellen wilt gaan spelen, kom je dus op een nieuw systeem uit.
Letwel, de nieuwe videokaart zijn schrijnend duur, voor een beetje goede kaart betaal je gauw 750 euro https://tweakers.net/pricewatch/1659514/msi-geforce-rtx-3060-gaming-x-trio-12g.html en dan komt je reguliere systeem er nog bij.
Een compleet systeem kan/zal je dus al gauw 1300 euro kosten ..

Je vroeg of je nog wat vergeten was te vermelden .. je budget :o

Schaf een videokaart naar budget aan, de huidige CPU's zijn niet echt veel sneller dan de oudere alleen de nieuwe 12e generatie is wel beduidend sneller maar nog kostbaar.

Aangezien je systeem dus eigenlijk niet meer mee kan, en je wel de nieuwere spellen wilt gaan spelen, kom je dus op een nieuw systeem uit.
Letwel, de nieuwe videokaart zijn schrijnend duur, voor een beetje goede kaart betaal je gauw 750 euro https://tweakers.net/pricewatch/1659514/msi-geforce-rtx-3060-gaming-x-trio-12g.html en dan komt je reguliere systeem er nog bij.
Een compleet systeem kan/zal je dus al gauw 1300 euro kosten ..

Je vroeg of je nog wat vergeten was te vermelden .. je budget :o

Zal ik dan de rest ook moeten vernieuwen? Want verschillende onderdelen heb ik al in mijn huidige kast zitten.
Dit zit er overigens in zijn totaal al in. Wellicht voor een wat duidelijker beeld.

Bekijk bijlage 362089

Ik zie dat je een videokaart noemt die al richting de 750 euro gaat. Zijn er ook goedkopere voorbeelden welke ook prima zijn om te laten draaien? Of is dit gewoon de markt waar we het op dit moment mee moeten doen?

Schaf een videokaart naar budget aan, de huidige CPU's zijn niet echt veel sneller dan de oudere alleen de nieuwe 12e generatie is wel beduidend sneller maar nog kostbaar.

Is de huidige CPU die er nu in zit volgens jou voldoende om de nieuwe games normaal gesproken goed te kunnen draaien?

Welke games bedoel je in je startpost, welke niet aan je hardware zouden voldoen?

Welke games bedoel je in je startpost, welke niet aan je hardware zouden voldoen?

Dat zijn vooral games als de nieuwste Battlefield en de verschillende Assasins Creed games. Wil deze uiteraard op de hoogst mogelijke kwaliteit kunnen spelen.

In dat geval is BF2042 de 'zwaarste' van de 2 games, en zou je uit de voeten kunnen met een systeem welke is voorzien van een :

Ryzen 7-2600 processor
16 GB Ram
500 GB SSD
Voeding van minimaal 550W
RTX3060 kaart
voor optimaal spelplezier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan