Videokaartadvies

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Berichten
69
Videokaart advies

Ik heb op dit moment een ati radeon x600 kaart, deze wil ik graag vervangen zodat ik de nieuwste games kan spelen (call of duty 4, Crysis enz.) Ik heb ongeveer 160 euro te besteden. Welke kaart zouden jullie me aanraden?

Mijn systeem:
Windows Vista
DualCore Intel Pentium D 820, 2800 MHz (14 x 200)
3072MB DDR2
Ati Radeon X600 PCI-express
375 Watt voeding
 
Laatst bewerkt:
Laten we het omdraaien, kijk simpelweg wat de systeemspecs zijn van de games en je weet wat voor videokaart je moet hebben.
 
En daar hoort dan ook nog een andere voeding bij, want die je nu hebt is te zwak voor een goede sterke videokaart!
 
En daar hoort dan ook nog een andere voeding bij, want die je nu hebt is te zwak voor een goede sterke videokaart!

Hoe weet jij dat nou? Een 375 Watt a-merk kan dat prima aan. Heb hier zelf ook een E6600 + 8800 GTS, 2 HD's en alle toeters en bellen eraan, en dat draait prima op een 350 Watt Chieftec.

En topicstarter: het heeft geen zin om een nieuwe videokaart voor die spellen te halen, want je zult ze nooit lekker kunnen spelen. De rest van je spul is simpelweg te langzaam.
 
Hoe weet jij dat nou? Een 375 Watt a-merk kan dat prima aan. Heb hier zelf ook een E6600 + 8800 GTS, 2 HD's en alle toeters en bellen eraan, en dat draait prima op een 350 Watt Chieftec.

En topicstarter: het heeft geen zin om een nieuwe videokaart voor die spellen te halen, want je zult ze nooit lekker kunnen spelen. De rest van je spul is simpelweg te langzaam.

Veel plezier hier verder.....
 
Hoe weet jij dat nou? Een 375 Watt a-merk kan dat prima aan. Heb hier zelf ook een E6600 + 8800 GTS, 2 HD's en alle toeters en bellen eraan, en dat draait prima op een 350 Watt Chieftec.

En topicstarter: het heeft geen zin om een nieuwe videokaart voor die spellen te halen, want je zult ze nooit lekker kunnen spelen. De rest van je spul is simpelweg te langzaam.

Hoezo heeft het geen zin een nieuwe videokaart te kopen, op http://www.systemrequirementslab.com/ geeft hij alleen elke keer een fail aan bij de videokaart. De CPU, memory enz is goed, ook op recommended.
 
Hoe weet jij dat nou? Een 375 Watt a-merk kan dat prima aan. Heb hier zelf ook een E6600 + 8800 GTS, 2 HD's en alle toeters en bellen eraan, en dat draait prima op een 350 Watt Chieftec.

En topicstarter: het heeft geen zin om een nieuwe videokaart voor die spellen te halen, want je zult ze nooit lekker kunnen spelen. De rest van je spul is simpelweg te langzaam.

Kan zijn dat jou systeem wel loopt met die voeding maar marges heb je zeker niet dan. Het is zeker ook niet aan te bevelen om constant de voeding te laten draaien op alles wat ie heeft, dit loopt vroeg of laat fout en dan is niet alleen je voeding naar de knoppe.... Als je systeem minimum 300 watt vraagt stop er dan zeker een 350 of 400 watt in om een stabiel systeem te hebben en zonder je voeding constant te stressen.

Met een nieuwe videokaart kan ts nog een mooie upgrade doen, cpu is niet het nieuwste van het nieuwst maar nog goed genoeg.
 
Kan zijn dat jou systeem wel loopt met die voeding maar marges heb je zeker niet dan. Het is zeker ook niet aan te bevelen om constant de voeding te laten draaien op alles wat ie heeft, dit loopt vroeg of laat fout en dan is niet alleen je voeding naar de knoppe.... Als je systeem minimum 300 watt vraagt stop er dan zeker een 350 of 400 watt in om een stabiel systeem te hebben en zonder je voeding constant te stressen.

Met een nieuwe videokaart kan ts nog een mooie upgrade doen, cpu is niet het nieuwste van het nieuwst maar nog goed genoeg.

Gelukkig toch ook nog verstandige mensen die weten waar ze het over hebben!:thumb:
 
Ik heb inmiddels een xfx 8600gts 512mb op de kop weten te tikken, in mijn systeem zit nu een 375 watt dell voeding. Ik heb voor de rest geen extra hd's of dergelijke. Is het nu wel aan te raden om een nieuwe voeding te halen? en zo ja hoeveel watt?
 
Gewoon eerst proberen of alles stabiel werkt met de bestaande voeding. Is dat zo, dan op je gemak eventueel naar een iets sterkere op zoek.
Werkt dat niet, dan moet je wel!
 
Kan zijn dat jou systeem wel loopt met die voeding maar marges heb je zeker niet dan. Het is zeker ook niet aan te bevelen om constant de voeding te laten draaien op alles wat ie heeft, dit loopt vroeg of laat fout en dan is niet alleen je voeding naar de knoppe.... Als je systeem minimum 300 watt vraagt stop er dan zeker een 350 of 400 watt in om een stabiel systeem te hebben en zonder je voeding constant te stressen.

Met een nieuwe videokaart kan ts nog een mooie upgrade doen, cpu is niet het nieuwste van het nieuwst maar nog goed genoeg.

1. Het aantal Watt's maakt vrij weinig uit, je moet kijken naar de amperes op de 12v-lijn.
2. De meeste mensen overschatten het werkelijk benodigde vermogen heel erg. Wat ik hier heb is misschien net iets meer dan 300 Watt bij elkaar.
3. Een Pentium D 2,8 is helemaal niet goed genoeg, die is gewoon veel te langzaam voor een eventuele nieuwe videokaart om Crysis of CoD4 goed te spelen.

Maar goed, zoek het verder lekker zelf uit hier. Ik probeer advies te geven, maar jullie luisteren toch niet.
 
1. Het aantal Watt's maakt vrij weinig uit, je moet kijken naar de amperes op de 12v-lijn.
2. De meeste mensen overschatten het werkelijk benodigde vermogen heel erg. Wat ik hier heb is misschien net iets meer dan 300 Watt bij elkaar.
3. Een Pentium D 2,8 is helemaal niet goed genoeg, die is gewoon veel te langzaam voor een eventuele nieuwe videokaart om Crysis of CoD4 goed te spelen.

Maar goed, zoek het verder lekker zelf uit hier. Ik probeer advies te geven, maar jullie luisteren toch niet.

"je moet kijken naar de amperes op de 12v-lijn" daar heb je zeker gelijk in maar het aantal watt is zeker niet minder belangrijk.

De specs voor Crysis om zeker een goede prestatie te hebben:


- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D) ->heeft ts in bezit
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10 -> heeft ts niet , dus upgrade.
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen) -> heeft ts in bezit.
- 6 GB ruimte -> heeft ts in bezit
- DVD-speler - > heeft ts normaal ook in bezit.

Ik zie geen reden om niet te upgraden...
 
dat ge*** tegenwoordig dat je met oudere processors niks meer kan doen wordt je af en toe ******ziek van op dit forum:evil:
 
Laatst bewerkt:
dat ge*** tegenwoordig dat je met oudere proseecors niks meer kan doen wordt je af en toe ******ziek van op dit forum:evil:

Helemaal met je eens, ik wordt zo langzamerhand moedeloos van de ontelbare onzin-verhalen die steeds weer gepost worden hier. Doodziek eerlijk gezegd!

En dit soort uitspraken doen wat mij betreft echt de deur dicht:

Maar goed, zoek het verder lekker zelf uit hier. Ik probeer advies te geven, maar jullie luisteren toch niet.
 
Laatst bewerkt:
:thumb:
Helemaal met je eens, ik wordt zo langzamerhand moedeloos van de ontelbare onzin-verhalen die steeds weer gepost worden hier. Doodziek eerlijk gezegd!

En dit soort uitspraken doen wat mij betreft echt de deur dicht:

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Volgens mij wordt het hoog tijd met de bal heen en weer te schoppen te stoppen..........
 
Maar wordt toch hoog tijd dat er iets gaat gebeuren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan