videokaartbakken, hoe vaak kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Videokaart kapte er mee (allemaal strepen o.a.) heb hem (na tip) gebakken in de oven en hij doet het weer. Maar is maar een tijdelijke oplossing las ik (al kan het een jaar duren, maar soms ook een week, en andere tijden zullen dan ook wel voorkomen denk ik), maar zie vreemd genoeg nergens dat ze het erover hebben dat het een tweede of derde keer ook nog wel wil, iemand hier een idee?

Laatst bewerkt:
zo te zien is het een XFX kaart
maar een kaart bakken in een oven ???
ik gebruik een oven meestal om te koken :P

Denk dat de meeste na verloop van tijd toch wel een nieuwe gaan kopen ;)

Meestal wordt een oven hier ook gebruikt om dingen in te bakken, echter .. Het bakken van videokaarten, om ze zo weer op de rails te krijgen (dat ze dus weer normaal functioneren) heb ik wel eens vaker gelezen ;)

Beide topic samengevoegd.Past prima bij elkaar.

Excuses voor de niet juiste logische volgorde in dit topic.vBulletin houdt tijdsaanduiding van reacties/plaatsing aan als volgorde.Even goed lezen dus.;)

Laatst bewerkt:
De eerdere versie van de 8800 worden meestal gebakken (GTS/GTX) ivm slecht soldeer werk / kwaliteit.
Met het bakken Re-flow je de tin op de contactpunten.

Het kan meerdere malen volgens mij, maar als het de eerste keer niet lukt of snel weer terug komt, dan kun je net zo goed voor 25/30 een 2de hands nemen.
+/- 10min in de oven op 200 graden.

En daarna verse/goede verse koelpasta ect. plaatsen

Denk dat de meeste na verloop van tijd toch wel een nieuwe gaan kopen ;)
Ja wie niet, maar ik rek het toch maar liever zo lang mogelijk voor dat ik een kar vol boodschappen er tegen aan gooi.

Laatst bewerkt:
De eerdere versie van de 8800 worden meestal gebakken (GTS/GTX) ivm slecht soldeer werk / kwaliteit.
Met het bakken Re-flow je de tin op de contactpunten.

Het kan meerdere malen volgens mij, maar als het de eerste keer niet lukt of snel weer terug komt, dan kun je net zo goed voor 25/30 een 2de hands nemen.
+/- 10min in de oven op 200 graden.

En daarna verse/goede verse koelpasta ect. plaatsen
Ja, tweedehandskaartje kopen kan ook nog. Maar rond deze tijd dus beter niet één uit de 8800 serie, want daar komt dit vaak voor hoor ik.
Maar ik weet nog niet hoe dit zich houd, Is het binnen een week mis, dan doe ik het nog een keer, dan weer binnen een week, doe ik het nog een keer, dan weer binnen een week, dan doe ik hem nog een keer en zet hem op marktplaats, nee grapje (echt een grapje hoor, nou ja, nee was echt een grapje, nou jaaa, nee echt!), dan gaat die de afvalbak in.
Sorry, beetje raar doe ik weer, bedankt voor het antwoorden, doeg.

Laatst bewerkt:
Niet alleen de 8800 kaarten hebben dit, de 8600 en 9600 kaarten in laptops doen het ook. Mijn 9800GTX (met G92 chip) uit mijn desktop pc heeft het ook gehad. Plus het feit dat Nvidia nooit bevestigd heeft dat ze sinds de Geforce 8*** kaarten over zijn gegaan op ander soldeersel. Het is heel goed mogelijk dat we binnenkort de eerste defecte GTX480 langs zien komen ;)

De oudere kaartje dus :)
Der is wel wat verandert bij Nvidia varianten (per merk verschillend) anders had je nu ook defecte GTX2** GTS2** series.
Natuurlijk zijn er een paar slechte, maar nog lang niet de aantallen als bij de 8*** serie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan