Videokaartconflict?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellie

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een nieuw systeem gekocht. Allemaal losse componenten en dan zelf een avondje hobby'en....

Nu heb ik echter een probleem met mijn videokaart, denk ik... Als ik een film-bestand, AVi DVD of wat dan ook, wil afspelen, speelt hij voor 2 a 3 sec en dan krijg ik voor ongeveer 1 sec een blauw-scherm met tekst en vervolgens start mijn systeem opnieuw op. Ik dacht dat het een software probleem was/is dus in plaats van Windows Media Player 11 maar een ander progje gebruikt, Power DVD. Geen verschil!! Dus toen maar de laaste drivers van de videokaart en van Nvidia gedownload en geinstalleerd. Leek te zijn opgelost, maar na een paar dagen (2 geloof ik) was het weer het oude geval. Heeft iemand nog suggesties? Of weet iemand misschien of mijn videokaart wel met mijn moederbord overweg kan?

Videokaart: ASUS PCI-e GeForce 8600GTS 256MB Silent 2xDVI/HDCP

Moederbord: MSI K9NGM3-FIH nForce 630a

Het gedrag van de pc zoals je beschrijft is compleet onlogisch. Alle voor de hand liggende oorzaken worden daarmee wel zo'n beetje getorpedeerd:

brakke voeding -> dan zou na een driver update het niet een dag of wat goed zijn gegaan
brak geheugen -> zelfde opmerking als hiervoor
brak mobo -> zelfde opmerking als hiervoor
virus -> zelfde opmerking als hiervoor

en zo kan ik nog even doorgaan.

De enige wellicht zinvolle opmerking zou kunnen zijn: in het bios heb je iets niets goed ingeregeld staan, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ook hiervoor weer de eerst genoemde opmerking van toepassing zou moeten zijn.

De videokaart pást op een slot in het moederbord of niet, het merk en type moederbord staat dus los van je keuze van een videokaart.

Tip: (iets anders kan ik ook niet verzinnen: ) huur / leen ergens een videokaart en probeer het eens met een andere videokaart.

Laatst bewerkt:
Ik ben toch wel benieuwd naar merk en wattage van je voeding en de andere componenten van je systeem...

Idd voordehand liggende dingen zijn nagenoeg uit gesloten... Daarom ook de hulp op help mij aangevraagt ;-).

Systeem gegevens:

Kast: Antec Midi Tower NSK6580 New Sol. ATX 430W
Mobo: MSI K9NGM3-FIH nForce 630a
Processor: AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz HT 2MB AM2 Box
Memory: Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Videok: Asus Videokaart PCI-e GeForce 8600GTS 256MB Silent 2xDVI/HDCP

Virussc. AVG

Ik ben een "klein" stapje dichter bij de oorzaak...
Ik heb het "blauwe scherm" kunnen lezen en de melding is alsvolgt:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

***STOP: 0x0000000A (0x00000016, 0x0000001C, 0x00000000, 0x80502392)

misschien kan iemand hier iets mee?

Die melding duidt toch echt meestal op een driver probleem of conflict

nou ik ben eruit hoor!!

Bij de ASUS videokaart zit een cd-rom met de besturingsbestanden. Deze installeerd ook het progje:
Gamer OSD, dit programma zorgt voor een conflict met de moederbord drivers. Progje ge-deinstalleerd en de nieuwste drivers voor de ASUS-kaart erop gezet. Kan nu dus weer gewoon avi enz. afspelen!

Dus wat mij betreft mag deze dicht! Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan