videokaarten in SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spaxor

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Hoi allemaal, ik probeer wat meer te weten te komen over hardware. Dus een paar vraagjes.

ik heb nu een Asus EN8800 GT 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe videokaart en ik zou graag deze in SLI zetten maar omdat ik er totaal geen verstand van heb verder wou ik vragen of iemand me kan uitleggen hoe ik deze in SLI moet zetten. Moet ik dan de hele computer opnieuw installeren, kan ik dat in de bios doen of hoe moet dat. en hoeveel sneller word alles dan? Ook wilde ik vragen of het uitmaakt of je 2 precies dezelfde neemt of een andere die al standaard overclocked is, want ik was anders van plan om of nog 1 dezelfde te kopen.

zie link: http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=122840

of deze erbij in SLI te zetten: Asus EN8800 GT TOP 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe
zie link: http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=122858

Alvast hartelijk bedantk voor jullie antwoorden en tips

Je kunt ze in sli schakelen dmv een sli brug wordt meestal bij een sli videokaart geleverd.
PC hoef je niet opnieuw te installeren.
Alleen de drivers voor de kaart (als het een ander model is.)die je er bij plaatst, en eventuel de extra voedings connector in de kaart pluggen.
Vaak wordt er software bijgeleverd waarmee je de sli modus in of uit kunt schakelen.
Twee identieke PCI Express (x16) videokaarten zijn bij een SLI moederbord te verbinden tot één videosignaal die een snellere
tekensnelheid heeft dan één kaart.

SLI Brug

Laatst bewerkt:
Sorry was als voorbeeld bedoeld.;)
Je moet even informeren of er geen brug bij je nieuwe videokaart geleverd wordt want vaak zitten ze gewoon in de doos.

Goedkopere sli brug

Laatst bewerkt:
Wat een dure dingen. :eek:
Moet je die tussen je 2 videokaarten koppelen of hoe werkt dat?
Want ze hebben wel nvidia SLI ready, k weet niet wat dat precies wil zeggen maar tog ze zetten het er niet voor niets. En hoeveel sneller word je graphisch vermogen dan? 2 x zo snel of wat?

in ieder geval alvast bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan