Videokaartprobleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertr@nd00

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Berichten
46
Goedennacht,

Ik heb vanavond Windows 7 geïnstalleerd als dual-boot naast mijn 'gewone' besturingssysteem Windows Vista. Het werkt in principe prima, en ook dit bericht typ ik vanuit Windows 7. Er is echter wel een probleem. In mijn laptop (Vaio VGN-FZ21Z) zit een Nvidia 8600GS videokaart. Echter deze wordt niet (h)erkend in Windows 7. Als ik daar via - dxdiag - kijk, wordt er weergegeven dat er een standaard VGA Graphics Adapter in zit. Nu heb ik geprobeerd om via de Nvidia site de juiste driver te downloaden & installeren, maar tijdens deze installatie geeft hij juist als melding dat ik niet over het juiste besturingssysteem beschik.

Zijn er mensen die hier een oplossing voor weten..?

Bvd, Mvg, Bertrand
 
Zijn er wel werkende Windows 7 drivers voor die videokaart?
 
Yep, via de website kun je de officiële drivers gewoon downloaden. De precieze foutmelding tijdens het installeren luidt:

The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

Dus het lijkt erop dat probleem nu is dat mijn laptop niet weet dat hij over een videokaart beschikt...
 
Het probleem is dan ook niet of er een driver is, maar als ik deze driver wil instaleren geeft hij een foutmelding. Zie vorige post... Hij herkent de hardware/videokaart dus niet.
 
Hierbij nog even de 2 vensters die ik krijg als ik dxdiag uitvoer bij zowel Vista als Windows 7...
 

Bijlagen

  • dxdiag-Vista.jpg
    dxdiag-Vista.jpg
    75 KB · Weergaven: 24
  • dxdiag-Windows7.jpg
    dxdiag-Windows7.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan