videokanaal dvd recorder

• Onderwerp starter Onderwerp starter pol05
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pol05

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Beste Forumleden, in de eerste plaats een gezond en gelukkig 2012 en veel forumplezier!

Ik heb onlangs een dvd recorder aangekocht van LG (rh387hp) de instalatie verloopt goed, tot op 1 punt namelijk de tv laten zoeken naar het videokanaal (dat hij trouwens niet vindt) van de dvd recorder. Waardoor ik moet werken met een scart kabel
trouwen zo wel in de handleiding al op de site van LG vind ik geen oplossing.

Graag hulp A.U.B

Met Vriendelijke Groet,
pol05

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Welk merk en type tv heb je en heb je wel een coax kabel tussen recorder en tv gedaan?

Een scart kabel is volgens mij zo-wie-zo beter.
Ik neem aan dat je de coax kabel vanaf de onderste (uitgang) op je DVD recorder naar de TV hebt gedaan (Punt 2)?

dvdrecorder.png

Ik vraag me eigenlijk af of je het signaal wel in je tv kunt krijgen door alleen de antennekabel te gebruiken.
Misschien moet je ergens in je TV nog vertellen dat het signaal vanaf de antenne ingang komt.
Bij mijn tv moet ik ook altijd kiezen welk signaal hij moet pakken.
(Bijv: AV1=DVD, AV2=Digitenne, HDMI1=PC)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi,

hij zal toch zeker een coax moeten leggen anders zal hij alleen via de recorder moeten kijken deze moet dus aan staan.

Beste, alvast bedankt voor de reacties

de coax's kabels zijn geplaats van antenne naar recorder en dan naar de tv ik een philips tv +/- 6 jaar oud tot voor kort had ik een videorecorder en dat werkte wel zonder scart kabel is er geen mogelijkheid om nu te werken zonder een scart kabel

Met Vriendelijke Groet,
plo05

Hoi,

Mag ik vragen waarom dat dit een probleem is aangezien je zo een veel beter beeld heb als via de coax.

Geachte,

Mijn bedoeling is om de kabels te beperken daar ik met een huisdier (kat) zit die met de regelmaat van een klok de kabels uit de toestellen trekt

Mte vriendelijke Groet,
pol05

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan