videokoeler nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
In de pc van mijn zoon zit een
gforce ASUS v7100 PRO videokaart. (zie plaatje)
Daar zit een koelerblokje op met een kleine ventilator.
Nou is dat ding heel erg gaan ratelen. schoonmaken hielp niet.

Ik heb twee vragen:

Gaat er meer kapot als die fan het gaat begeven? of zou ik hem er ook gewoon af kunnen halen?????

Weet iemand of je zo'n fan los kunt kopen? Ik heb ze nog niet gevonden.

grt.

Martin

Bijlagen

• asus.jpg
    asus.jpg
    14,1 KB · Weergaven: 46
Als je het stickertje er voorzichtig afhaal kan je een kleindrupje naai machine olie er opdoen(op het asje),mag ook slaolie zijn
Dit wil nog wel eens helpen

De fan zou je kunnen bestellen bij www.conrad.nl deze hebben dit vast wel in huis en zijn niet duur.
www.display.nl is een vergelijkbare winkel als conrad en daar zou je ook kunnen bestellen.

Als de fan eenmaal echt stuk gaat dat wordt er niet meer gekoeld, zolang zoontje lief de kaart niet teveel op zijn donder geeft, of te wel hele zware aplicaties draait zoals spelletjes, kan het lang aan maar eenmaal stuk is de kaart ook echt stuk, de fan is allicht goedkoper dan een nieuwe kleuren kaart.

Die ventilatortjes zuigen zwaar. Ik heb de ati radeon 9800 pro die dat ook deed. Vervolgens een keer geruild, na een week weer hetzelfde. Toen heb ik besloten om zelf de koeling te vervangen en ben op dit monsterapparaat gestuit:

http://www.tweakers.net/nieuws/35349

Het is een beetje listig om de originele koeling er af te halen en let even goed op of deze voor jouw kaart geschikt is.... (aan je foto te zien wel) gevolg is wel dat ik de kaart 20% kon overklokken :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door BANDIT123
Als je het stickertje er voorzichtig afhaal kan je een kleindrupje naai machine olie er opdoen(op het asje),mag ook slaolie zijn
Dit wil nog wel eens helpen

Onder het stickertje was geen asje te zien. Gewoon solid plastic kapje. Het was silicone spray op gespoten maar hielp niet echt.

Geplaatst door Sarvo
. Toen heb ik besloten om zelf de koeling te vervangen en ben op dit monsterapparaat gestuit:
:D

wow een echt monster :D dan past ie volgens mij niet eens meer in de kast. Ik geloof niet dat die kaart zoveel ruimte heeft ( is een agp kaart)

Geplaatst door jjw
zolang zoontje lief de kaart niet teveel op zijn donder geeft, of te wel hele zware aplicaties draait zoals spelletjes

speelt call of duty online ....

ga er zo snel mogelijk een andere fan opzetten.
Hij draait nog wel ratelt alleen als een idioot :(

Bedankt voot alle info... daar kan ik wel wat mee.

grt.

Martin

Het enige nadeel is dat je het pcislot direct onder je agpslot niet meer kan gebruiken, dus zoveel ruimte neemt het ook weer niet in ;)

prijs: €235 a €30

Jawel, maar een fan zal je altijd nodig hebben om de core te koelen... een passieve koeling komt er extra bij en is geen vervanging van.

Geplaatst door martin van de mortel
Onder het stickertje was geen asje te zien. Gewoon solid plastic kapje. .
Onder het plastic kapje, kun je het asje vinden.
Het kapje los wippen met een kleine horloge schroevendraaier.
Elke fan heeft een asje, zonder draait zo lastig.;)

Helaas zijn bij veel van deze standaardkoelertjes de kapjes niet afneembaar, maar is het als één geheel gemonteerd, zodat je niet het asje kan smeren zonder te boel te slopen...

Geplaatst door Sarvo
Helaas zijn bij veel van deze standaardkoelertjes de kapjes niet afneembaar, maar is het als één geheel gemonteerd, zodat je niet het asje kan smeren zonder te boel te slopen...

klopt ben ik bang voor....
ik ga wel voor een nieuwe fan lijkt me wel zo veilig.

grt.

Martin

Ik kan je echt die zalman fv700Cu aanraden!!
Die heeft 2 aansluitmogelijkheden, 5v en 12v, er zit een redelijk duidelijke montagehandleiding bij, RAMsinks om je geheugen te koelen, koelpasta, echt een heel compleet pakketje bij elkaar.
Wees wel voorzicht met het demonteren van de oude koeling! Bij mij zat deze vast met plastic nopjes die ik door moest knippen, was wel listig, ik zag dat het bij jou met schroeven zit, is wel makkelijker ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan