Video's branden op afspeel DVD met zelfde grootte.. kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo allemaal.

Ik heb een filmpje met de volgende eigenschappen:
- 29.22 minuten
- 150 mb
- .WMV bestand
- 640 x 480

In totaal heb ik 20 filmpjes van deze grootte en dezelfde eigenschappen, en dat is dus 3gb totaal. Dat zou dus mooi op een DVD passen... althans dat dacht ik.

Als ik met Nero Vision deze filmpjes toevoeg zodat hij er een afspeelbare DVD van maakt, worden de filmpje groter. Ik kan wat spelen met de kwaliteit maar op de laagste kwaliteit (lager dan origineel) passen ze er nog niet allemaal op !!??

Is er een manier hoe dit wel kan?

En is dit vergelijkbaar met bijv. 50 mp3'tjes die ruim onder de 700 mb vallen, maar als je er een afspeelbare cd van wilt maken... je dan krijgt dat elk nummer ongeveer 40 mb wordt?
Tenzij je dus een mp3 cd maakt, ... kan zo iets ook met een DVD?
De WMV filmpjes op mijn computer zijn kwalitatief goed genoeg op mijn computerscherm. Als ik het zo ook krijg te zien op mijn tv scherm is het meer dan prima.

Ik snap namelijk niet dat een filmpje van 150 groter wordt gemaakt als het een 'afspeelbaar' DVD schijfje moet worden.

Op internet kom ik alleen maar het omgekeerde tegen, dat mensen een grote DVD film downloaden van 8,8gb en dat naar 4,7 willen hebben bijv. maar dat is iets heel anders dan wat ik zoek.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Hoi !

Oorzaak van de wonderbare vergroting is dat Nero de bestanden automatisch omtovert zodat je ze op 'n DVD-speler af kunt spelen en op je TV kunt bekijken.

Brand je ze als bestand, dan zal de grootte niet veranderen., maar dat geeft weer problemen bij het afspelen op je TV.

Greetz,

Harry.

Ja dat klopt, en het is juist de bedoeling dat ik ze op de tv kan afspelen.

Maar oplossingsgericht denken levert soms wat op. Op een ander forum kreeg ik dit antwoord:

"Ik heb laatst zelf nog een zelfde project gehad. heb uiteindelijk zo'n 3uur aan super 8 filmpjes op 1 dvd gekregen. Geen gekke score dacht ik zo.

Ik heb dit als volgt aangepakt. De filmpjes heb ik als windows media file geexporteerd vanuit windows movie maker. Vervolgens heb ik met nero deze bij elkaar gevoegd. Hierbij kreeg ik inderdaad een dvd van meer dan 10gb. Door het nero te laten branden als image beperkt dit probleem zich ecfhter alleen tot een foutmelding! Deze image zou je vervolgens weg kunnen branden met nero recode.

Met mijn super 8 filmpjes heeft dit geen merkbaar kwaliteitsverschil opgeleverd!"

Iemand ervaring met deze truc/techniek/manier?

Ga het na het eten in elk geval even proberen maar heb net de handleiding bekeken van Nero Recode en het ziet er voor mij aardig ingewikkeld uit.

Hallo Razortje.

Gebruik zelf nero al hele tijd niet meer en die converter in nero vond ik met video bestanden altijd al iets verschikelijks.
Die gebruikte ik dus al helemaal nooit en gebruikte daar andere software voor.
Een simpele tool is DVDsanta
En normaal met TMPenc Authoring

Met een computer kun je heel veel maar de dvd speler voor je tv heeft zijn beperkingen.
Een video dvd die wel op de computer afspeelt kan niet altijd zomaar op een dvd speler voor je tv worden afgespeelt daarom zet nero de video bestanden om naar een andere indeling zodat de meest gebruikte (stand alone) dvd speler hem af kan spelen.
Het heeft dus ook te maken met wat jou dvd speler bij de tv kan hebben.

Er zijn ook mensen die een serie downloaden waar de losse afleveringen in een wmv formaat is en willen dan een compleet seizoen op een dvd zetten voor de tv.
Dus een manier is er wel.

Ik hoop dat het je wat op weg helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan