videos haperen na 1 minuut en als ik mijn muis niet in 5 sec. beweeg crashd mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

cnsrttt

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
hallo,
als ik een video bekijk gaat het beeld haperen na ongeveer 1 minuut
en als ik dan mijn muis niet binnen 5 seconden beweeg
crashd mijn hele computer en moet ik de power knop ingedrukt houden en hem dan weer aan doen
ik heb flash verwijderd en weer geinstalleerd
ik heb een nvidia 550 ti die is up to date dus updaten heeft geen zin meer
mijn flash player is ook up to date en die heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd
ik heb hardware versnellingen aan en uit gehad.
niks schijnt te helpen
wordt er een beetje moe van.
kan niet eens een film kijken zonder elke minuut mijn muis te bewegen
iemand die weet hoe dit op te lossen?
echt heel heel heel erg bedankt als iemand dit weet op te lossen!!!
groeten!

Misschien even bij Energiebeheer kijken. Misschien heb je aangegeven dat als je jou muis 1 minuut niet beweegt dat dan je PC zich zelf afsluit.

hahaha
nee dat is het niet maar hij sluit niet af
de video begint the haperen
en dan als ik niet optijd beweeg sluit hij af
dus ik zou het echt niet meer weten
toch bedankt he ;D

Misschien kan het zijn dat jou computer vol met stof zit. Dat als je een video kijkt de computer over verhit word en dan moeilijk gaat doen.
Meestal zitten aan de achterkant van de PC 2 schroeven een de rechter kap. Als je die 2 loshaalt kun je de kap eraf halen en dan zie je alles wat in je PC zit.
Kijk even of er veel stof in de PC zit en als dat het geval is blaas het dan even uit met een stofzuiger of eventueel een compressor ( Houd de ventilatoren wel tegen en zorg dat je geen kabels opslokt met de stofzuiger ).
Onder jou videokaart zit waarschijnlijk ook een ventilator. Controleer daar ook even.

Succes!

ookee bedankt
ik zet mijn ventilator wel even op zijn hoogst om te kijken of dat het stof er uit haalt en anders ff de stofzuiger er door heen ;D
heel erg bedankt
groeten

het is nu nogal laat dus ik ga nu niet stofzuigen hahaha
ik zal morgen een bericht sturen of het gelukt is of niet
groeten

Stofzuigen van een pc is sowieso niet slim.

een stofzuiger genereerd zijn zuigkracht doormiddel van een vacuum, een vacuum op zijn beurt genereerd veel statische elektriciteit.

En zoals velen van ons zullen weten, statische elektriciteit tast de levensduur van uw componenten aan.

Nu hoor ik echter al de reactie komen "Ik doe dat al mijn leven lang." , dat is dan heel mooi er zijn meer mensen die hun leven lang iets fouts doen :)
Een compressor is eveneens geen goed idee, daar er waterresten in een compressor kunnen achterblijven(aangezien er water in lucht zit ;))

Het beste bent U af met speciaal voor de electronica gemaakte spraybussen zoals deze: http://www.opus.nl/Spray-duster-252ml/d/foto/5496/

*LET WEL: lees goed de instructies op de spray-can.

Nog wat tips:
  • Doe het buiten! (geloof me :P)
  • Begin bij de PSU (van binnen naar buiten, EN DAN van buiten naar binnen), daarna de rest
  • Houd inderdaad de ventilatoren tegen (het best werkt dat met een potlood)
  • Vergeet ook niet de plek waar de pc staat, anders heeft het weinig zin ;)
  • De pc moet al een tijdje uit staan, de spray is koud.
  • De pc eerst van de BUITENKANT met een stofzuiger afzuigen is geen slecht idee. Ook de zijpanelen kan je makkelijk met een stofzuiger doen.
  • Het is ook slim om even met een doekje langs de ventilator bladen te gaan.

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt ik heb nog geen tijd gehad om te stofzuigen vanwege werk enzo
dus dit ga ik zeker doen
ik zet mijn post op opgelost todat ik het heb gedaan
en dan zal ik kijken of het heeft gewerkt of niet
en anders verander ik de status weer
alfast heel erg bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan