Vier van de zes USB poorten werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KayNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2012
Berichten
3
Hallo,

Mijn oude systeem was nodig aan een upgrade toe, dus een mooie upgradekit besteld met een MSI moederbord. Alles werkt prima, alleen vier van de zes USB poorten aan de achterkant doen het niet. De bovenste twee wel, de onderste vier niet. Alles al geprobeerd, van biosflash tot usb apparaten verwijderen en opnieuw installeren. Chipset is goed geinstalleerd, biosinstellingen staan goed.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik denken aan een defect?
 
Zijn deze usb poorten vast gemonteerd of via een kabel aangesloten? Maar ik denk eerder aan een defect. Heb je garantie tot de voordeur of langer?
 
Direct op het moederbord. Ik denk ook aan een defect, echter: het is precies het blokje waar ook de LAN op zit, dus in theorie zou die dan ook niet meer moeten werken (is althans mijn idee). Vreemd is ook: twee werken wel, vier niet...
 
In dit soort gevallen zal ik de backup batterij over nacht verwijderen. Misschien zit het Bios in de waar. Gebeurt niet vaak, maar soms wel. Anders kost het ook niets.
 
kan ook zijn dat de betreffende usb poorten eigenlijk alleen voor opladen/stroom toevoer van usb apparatuur is bedoeld heb er zelf ook een stuk of 2 achter op mijn moederbord en daar staat duidelijk charge bij
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb er vier die het niet doen. Lijkt me wat teveel van het goede, maar goed. Hoe kun je zien dat er 'charge' bijstaat? Vind het vooralsnog nergens terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan