vierkantje met rood kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Wat mis je ook alweer als je inplaats van een afbeelding een wit vierkantje ziet met een rood kruisje erin?? Ik weet niet hoe ik het moet zoeken want de vraag is natuurlijk al vaker gesteld. Hoe komt dat zo maar ineens, moet komen door cleaning software denk ik, die de software hiervoor wegvaagt???

Geplaatst door egkok
Wat mis je ook alweer als je inplaats van een afbeelding een wit vierkantje ziet met een rood kruisje erin?
Je mist niets; je hebt iets wat anderen niet hebben, nl. een Hosts-bestand. :)
Klik eens met je rechter muisknop op zo"n vierkant met kruisje en klik dan op Eigenschappen.
99 % kans dat het adres dat je daar ziet staan in je Hosts-bestand staat - wat dat is heb ik je hier uitgelegd.
Dat plaatje komt dan van een dubieuze advertentie-site.
Niets van aantrekken dus.

Guus.

Ja wat is dat host bestand toch zit al een tijdje de boel te verneuken, moet elke keer corrigeren, kan dat er gewoon vanaf???

Ik bedoel door welk prog is dat gecreeerd??

Spybot S & D zet bijvoorbeeld zo'n bestand op je computer.
Dit bestand blokkeert websites die reclamerommel, tracking-cookies of trojans op je computer willen zetten.
Je kunt het Hosts-bestand gewoon verwijderen.
Dan kun je al die sites en plaatjes weer zien en krijg je al die troep er gratis bij. :)

Guus.

Dan zijn ze daar wel heel hysterical bezig zeg, als je die lijst ziet daar word je nie goe van. Moet via de laatste update gebeurd zijn dan want voorheen geen last. Nou moet om de haverklap de boel rechttrekken omdat gewone sites het niet meer doen, dan zijn er daar toch een paar schroevies los gaan zitten.... en voordat je het weer doorhebt dat het door hosts komt...in messenger 7.0 doet ook de helft van de gimmicks het niet meer zal ook wel daardoor komen......

Geplaatst door egkok
Nou moet om de haverklap de boel rechttrekken omdat gewone sites het niet meer doen
Die "gewone sites" houden onder andere bij hoe lang je op zo'n site bent, wat je daar aanklikt, van welke site je komt, naar welke site je gaat als je de site verlaat, hoe vaak je terugkomt, etc. Als het ze lukt zetten ze ook nog kleine applicaties op je computer die toetsaanslagen registreren, je zoekresultaten manipuleren of voor ongewenste startpagina's zorgen.
Als je daar geen problemen mee hebt, kun je het Hosts-bestand gewoon verwijderen.
En ja, het is inderdaad een hele lange lijst. Er zijn dan ook heel veel dubieuze websites op internet te vinden. :)
Dat in Messenger de helft van de gimmicks niet meer werkt verbaast me niets. Messenger is in de eerste plaats bedoeld om producten en diensten te slijten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Maar middel wel erger dan de kwaal, althans voor mij. Wat betreft de msn messenger ben ik er nog niet uit, is daar ook zoon sneaky proggie voor dat de helft van de gimmicks het niet doet ?

Geplaatst door egkok
Dan zijn ze daar wel heel hysterical bezig zeg, als je die lijst ziet daar word je nie goe van. Moet via de laatste update gebeurd zijn dan want voorheen geen last. Nou moet om de haverklap de boel rechttrekken omdat gewone sites het niet meer doen, dan zijn er daar toch een paar schroevies los gaan zitten.... en voordat je het weer doorhebt dat het door hosts komt...in messenger 7.0 doet ook de helft van de gimmicks het niet meer zal ook wel daardoor komen......

Dat laastst qua MSN heeft mogelijk met dit bericht te maken: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=206894

Ahhhhh gezina dat verklaart een boel.. ik heb de 425 er weer op gezet ff chcken dan maar weer hm gezina wat is jouw msn adres??

:o Heb geen MSN. :D Zijn nou die rode kruisjens inmiddels weg? Heb je toevallig een firewall van Norton, popup-blocker?

Kruisjes zijn weg en Hosts ook... en neem toch een abootje op msn... gezellig joh

Geplaatst door egkok
Kruisjes zijn weg en Hosts ook... en neem toch een abootje op msn... gezellig joh

Oke, da's mooi dan. leve Guus! :thumb:
Wat betreft MSN, gezelligheid krijg ik ook via andere communicatieve kanalen. ;)

Een beetje meid doet toch aan msn gezelligheid:D

cry_smile.gif
...ben wél gezellie! Nah, ooit misschien, als het wat veiliger wordt ook en nog meer van dat soort smoezen. :thumb: (vet offtopic...)

veiligheid kent geen gezelligheid (off topic) maar topic zelf al als opgelost afgegeven.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan