Vigor 2900G - Draadloos Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiguelS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Een soort gelijke vraag zal al wel vaak gesteld zijn hier, en ik heb dan ook al enkele andere topics doorgelezen hier en op andere sites maar ik kom er toch nogniet uit. Dus ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

Ik heb hier internet via een modem en kabel naar de PC, dat werkt prima, zonder inlog gegevens of iets in die richting. Nu heb ik deze week een Macbook gekocht, en wil ik graag hier draadloos internet op genieten. Mijn pa had nog een Vigor2900G liggen, en daar moet dat mee kunnen. Als ik de Vigor aansluit tussen het modem en de PC, dan branden alle lampjes naar behoren (volgens het boekje), maar ik heb geen internet op mijn PC, nog de mogelijkheid draadloosnetwerk te kiezen op de Macbook via airport.

Nu zijn er allerlei settings mogelijk op de Vigor om hem te configuren, maar ik heb weinig tot geen benul welke ik hier moet kiezen. Het gaat om internet via Vodafone Vast (dit heb ik niet zelf aangevraagd, maar een vriend van me die nu op stage in buitenland is). Via de site van Vodafone werd ik ook niet veel wijzer, enkel informatie over draadloosnetwerk beveiligen doormiddel van een MAC adres, maar dat ging dan met een Router die je van hun hebt gekregen, en dat is hier dus niet het geval.

Op de PC werk ik met Vista of Windows 7(qua netwerk instellingen hetzelfde), en als ik daar dan een draadloosnetwerk wil aanmaken, dan ziet hij geen device. Hij geeft wel aan dat er lokaal netwerk. In de PC zit gewoon een ingebouwde Marvell netwerk kaart die dus niet wireless is.

Dus waar moet ik beginnen? hoe moet ik die Vigor configuren en wat is de volgende stap?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan