villen van combobox naar combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb twee tabellen debiteuren en contactpersonen, en dit omdat er meer contactpersonen per debiteur bestaan.
nu zou ik het zo willen hebben in formulier dat Combobox contactpersoon word gevuld die bij de debiteuren hoort
en als het meer dan een persoon is ik via de combobox contactpersonen kan kiezen wie er bij dit project hoort .

bv Hema met contactperonen Adrie,Mike,Dennis

hoop dat iemand dit begrijpt .

had al via vba geprobeerd met Contactpersonen.requery maar werkt niet .

bij eigenschappen vul je bij je eerste combobox een gebeurtenis na wijzigen in. In de code laat je de gegevens halen uit een gefilterd 'lijstje'.

Code:
Dim strSQL2 As String
'cboOrganisatie is de eerste combobox

strSQL2 = " SELECT [functie],[Gebruiker]  FROM Tblfuncties WHERE Organisatie='" & Forms!FrmUser!cboOrganisatie & "'"

'cbofunctie is de tweede combobox
    Me.cboFunctie.RowSource = strSQL2
    Me.cboFunctie.Requery
    Me.cboFunctie = ""

Je kunt dit ook doen door in de RIjbron van de tweede keuzelijst (cboContactpersonen) een filter te maken op basis van je keuzelijst uit je formulier. In de gebeurtenis <Bij klikken> van de keuzelijst cboDebiteuren (ik zou niet wijzigen nemen, maar dat maakt niet zo heel veel uit) zet je dan:
Code:
     With Me.cboContactpersonen
          .Requery
          .Value=""
     End With
Maar je mag de query uiteraard ook via VBA opbouwen.

Code:
Dim strSQL As String
    strSQL = " SELECT [CP_ID], [ContactPersoon]  FROM tblContactpersonen WHERE DebiteurID=" & Me.cboDebiteur 
     With Me.cboContactpersonen
          .RowSource = strSQL
          .Requery
          .Value=""
     End With

heren heb gedaan zoals gezegd
maar hij pakt alleen de bovenste van de rij contactpersonen welke ik ik ook geef hij zet de bovenste neer en slaat deze gegevens niet op in tabel .

Code:
Private Sub CboKlant_click()
Dim strSQL As String
    strSQL = " SELECT [DebID],[Contact Persoon:]  FROM tblContactpersoon WHERE DebID=" & Me.cboklant

With Me.CboContactps
          Me.CboContactps.RowSource = strSQL
          Me.CboContactps.Requery
          Me.CboContactps.Value = ""
             End With
     End Sub

Laatst bewerkt:
En wat staat er in de cboKlant als je met de stapfunctie door de code loopt?

gebruik hiervoor f8 maar geeft niets aan, ik weet niet zeker dacht dat dit alleen werkte als vba een fout constateerde.

en dat geef vba niet aan dus ?????

<F8> werkt alleen als je een onderbrekingspunt instelt. Dat doe je dan op de eerste (actie)regel. En dan loop je dus met <F8> door de regels, en met je muis lees je dan de waarde van de keuzelijst af. Die moet dan per recordkeuze veranderen.

als ik dat doe zet hij dus een rode stip en f8 alleen geluid ping .
verder niets en dat is zo raar .

Aan de code ligt het niet, dus ik zou zeggen: voorbeeldje :)

ik heb het gevonden
maar nu moet die het nog opslaan in een tabel .

cbocontactpersoon moet komen in tblProjecten contactpersoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan