• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vind combinatie en tel de resultaten-kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonzo31

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een manier om resultaten per 'beoordeel paar' op te tellen. Er is een tabel met de kandidaat, een resultaat en 2 kolommen waar de namen van de beoordelaars in staan. Echter kunnen deze laatste staan als A | B maar ook als B | A. Dit moet gezien worden als het zelfde paar.

Hoe kan ik nu bekijken welke combinatie van beoordelaars er zijn en hoe vaak zij een bepaald resultaat toekennen? Ik kan eventueel de personeelsnummers van de beoordelaars toevoegen mocht dit helpen (unieke waardes) maar dat wordt op de lange termijn eigenlijk te veel werk dus liever vermijden.

Excel file bijgevoegd.

Dank!

Bijlagen

Optie in bijlage met 2x AANTALLEN.ALS functie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of met hulpkolommen die je daarna verbergt

Bijlagen

Helden! :thumb:

Is er een mogelijkheid dat, als er nieuwe namen worden toegevoegd (bij de Assessors) en daarmee nieuwe combinaties ontstaan, dit automatisch doorloopt? Hoe langer de lijst met namen al daar hoe meer combinaties er mogelijk zijn. Dan moet ik bij het toevoegen van 1 naam gelijk x-1 combinaties toevoegen aan de mogelijke varianten...

[Edit]
Ik zie net dat dit kan met Dynamic Arrays maar die zijn alleen beschikbaar voor Office365 abonnementhouders. Dat ben ik helaas niet en is dus geen optie. Nog iets anders?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan