Vind de Stations niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Ik hoop dat ik dit goed zeg, volgens mij vindt hij de DVD-Sations niet.
Wij hebben namelijk 2 stations op de pc van LG. Als ik naar Deze Computer ga dan zie ik dus maar 1 station. Ik wilde een spel installeren, maar in beide DVD-stations deed hij het niet.

Dus: Ik HEB 2 stations, ik ZIE er 1, en er WERKEN er 0

En nu komt het rare: op de andere pc hebben we 2 stations, allebei ZICHTBAAR, maar zelfs een DERDE is ook zichtbaar! Het schijnen 2 DVD- en 1 CD-Stations te zijn.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Oh ja en nog iets: Als ik de computer opstart (die met 2 drivers waarvan ik er 1 van zie) vraagt hij naar een of andere JMicron-Driver diskette, volgens mij heeft dit er wat mee van doen. Ik heb in het motherboard gekeken maar ik heb niet zo snel iets gelijknamigs kunnen vinden.

Bedankt voor u aandacht,

Flame

Laatst bewerkt:
Oh ja, als je wat ScreenShots wil of meer informatie laat gerust een berichtje achter.

Flame

Door jouw opmerking over de jmicron begint het erop te lijken alsof een of ander apparaat niet / niet goed meer / op de verkeerde satacontroller is aangesloten.

Gebeurde dit zomaar spontaan / is de kast opengeweest / zijn er apparaten losgekoppeld geweest ?

Hoe ziet het apparaatbeheer er verder uit? Apparaten met kruizen ervoor en / of cirkels met uitroeptekens?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je post.

Zover ik weet is er niks losgekoppeld geweest, hoewel, laatste week was er onweer en is de stroom eraf gehaald, misschien zijn er meerdere stekkers uitgehaald, maar aan de kast is niet gekloot om het zo maar te noemen.

En wat bedoel je met 'Apparaat Beheer'? Hoe kan ik dit bekijken? Ben niet zo goed met de Computer.

Waarschijnlijk is de oplossing dus: De desbetreffende CD van JMicron zoeken en erin duwen, want telkens vraagt hij naar een bestand Jraid.sys

Nogmaals bedankt,
Flame

Edit:
Ik heb het alweer gevonden (configuratiescherm>systeem>hardware>apparaatbeheer)

Hier staat nog steeds maar 1 station, en wel JP5285 VPJ277N SCSI CdRom Device

We hebben er dus echt 2, en er staat er maar 1 bij Apparaatbeheer

Laatst bewerkt door een moderator:
Al in de bios gekeken of die desbetreffende Jmicron controller wel op enabled staat?

Aan de Jmicron controller zit een IDE poort en meestal een externe SATA poort, waarvan die IDE poort meestal voor de IDE dvd/cd stations gebruikt wordt.

Heb je een SATA dvd/cd device en een IDE dvd/cd device of ligt de situatie anders?

Kijk anders even in de amnual van het moederbord of computer voor hoe of wat.

En wat bedoel je met 'Apparaat Beheer'? Hoe kan ik dit bekijken? Ben niet zo goed met de Computer.

Wat Lange Pier dus bedoelt, is of je even in de kast wil kijken of de 2 drives allebei zo'n brede platte kabel hebben die vanuit het apparaat vertrekt en eindigt op het moederbord, dan wel of maar 1 van de 2 apparaten zo'n hele brede kabel heeft, terwijl vanuit de andere een "slankere" / minder brede kabel vertrekt richting moederbord.

In het laatste geval is de 1e een IDE apparaat en de 2e een SATA apparaat en logischerwijze zul je dan ook die 2e missen (als het hiervoor staande m.b.t. 2 verschillende kabels tenminste waar is)

Laatst bewerkt:
Er stond dus een geel uitroepteken (een beetje verwikkeld in het logootje) bij SCSI- en RAID-controllers > IDE-controller. Onder dit stond SCSI/RAID Host Controller zonder uitroepteken.

Kun je hier iets mee?

OH ja, en ik was trouwens niet van plan om de kast los te halen, helaas. Ik ben hier niet de eigenaar van en ik wil de boel nog niet meer verkl****

Edit:

[smallimg]http://img295.imageshack.us/img295/2404/stationprobleemfq5.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

Is deze zichtbaar? Dit bedoelde ik in de vorige post

Laatst bewerkt door een moderator:
Al in de bios gekeken of die desbetreffende Jmicron controller wel op enabled staat?

Aan de Jmicron controller zit een IDE poort en meestal een externe SATA poort, waarvan die IDE poort meestal voor de IDE dvd/cd stations gebruikt wordt.

Heb je een SATA dvd/cd device en een IDE dvd/cd device of ligt de situatie anders?

Kijk anders even in de amnual van het moederbord of computer voor hoe of wat.

En de antwoorden?:confused:
Vooral de eerste en dan bij de IDE.

Over welk moederbord praten we eigenlijk?

Wat bedoelt hij met in de bios gekeken? Waar kan ik dit zien? Ik weet dat ik een blauw motherboard heb met ASUS erop :eek:

Dat zou ik even moeten kijken, maar moet je ook iets anders weten dan het type? Waar gaat het eigenlijk om?

Zie mijn handtekening.:cool:

Kunnen we manual ophalen en vertellen wat je kunt doen.

Flamedog, heb je een cd rom van (Asus) bij het moederbord / bij de computer gekregen, iets van Chipset of driver CD / of System CD............?

Zo ja, duw dat ding erin en installer de drivers opnieuw (voor zover mogelijk alleen de IDE controller driver(s)

Heb je geen CD met drivers, dan kun je OF de drivers bij Asus vandaan halen (zodra als je het moederbordtype waarover Lange Pier schrijft, hier hebt gepost) OF en dat is nog een 3e optie: op dat apparaat gaan "staan" in apparaatbeheer, een rechtse klik erop geven en vervolgens kiezen voor "installatie ongedaan maken". Start vervolgens de pc opnieuw op en als het goed is wordt de driver netjes geinstalleerd. (Heb je pech dan ben je op hetzelfde punt als waar je nu bent)

Laatst bewerkt:
Mijn motherboard blijkt dus te zijn ASUS Rock Solid - Heart Touching (staat linksboven) type P5B. Meer staat er niet op.

Oh ja, en ik heb geen cd van zoiets als drivers gevonden. Die zou ik dus moeten downloaden, maar waar moet ik bij zoeken? er staan zoveel types enz. bij http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Flame

Laatst bewerkt:
Thx, dit moet ik dus installeren en dan zien of het werkt?

En er staat 32 bit en 64 bit en meerdere .exe files, welke moet ik nou hebben?

Laatst bewerkt:
OPGELOST! Het probleem was dus toch de driver. Toen ik hem installeerde deed hij het gewoon weer!

Bedankt Pasja & Lange Pier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan