vind geen harde schijf ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvandalen

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
kan iemand mij vertellen wat te doen

het probleem luid als volgt

als ik mijn pc opstart is de enige melding die ik krijg dat hij geen harde schijf kan vinden

de medling komt net voordat ik het windows aanmeld scherm krijg
nu heb ik geprobeert windows opniew te installeren maar dan krijg ik ook dezelfde melding

wie helpt mij

Laatst bewerkt:
Als je een RAID setup gebruikt (meerder hardeschijven die samenwerken), dan heb je extra drivers nodig.
Maar is dit een compleet nieuwe pc, of heeft het eerder wel gewerkt ?

kan iemand mij vertellen wat te doen

het probleem luid als volgt

als ik mijn pc opstart is de enige melding die ik krijg dat hij geen harde schijf kan vinden

de medling komt net voordat ik het windows aanmeld scherm krijg
nu heb ik geprobeert windows opniew te installeren maar dan krijg ik ook dezelfde melding

wie helpt mij
werk je met meerdere schijven?
staat je HD in de boot gewoon op 1...?

de pc is neit direct van mij maar hijheeft voorheen wel gewerkt het si gewoon een standaart pc zonder uitbreiding van meerdere hd's

ga nu niet vragen naar specefieke vragen over de pc ik heb de pc nu niet bij de hand XD

In dat geval controleer eerst of alle kabels correct ingeplugd zijn.

ik heb idd gecontroleert of alle kabels goed zijn ingeplugt is een goeie opmerking maar ook dit mocht niet baten

ik denk dat ik gewoon even langs een computerzaak ga misschien kunnen zij het voor mij oplossen dan neem ik de pc gewoon mee dan is het een stuk gemakkelijker

iedereen bedankt voor jullie reacties

Oke, het is inderdaad lastiger op afstand. Wat je zelf wel al kunt controleren is of je in het BIOS menu de hardeschijf wel ziet.
Hier kom je in door tijdens het opstarten op ESC, DEL of F2 te drukken, het verschilt per merk moederbord dus het is even proberen. Vaak wordt het ook bij het opstarten weergegeven welke knop het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan