Vindbaarheid van mijn site in Google --> subpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleuters

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
37
Mijn site, online sinds begin januari, is goed vindbaar in Google. Als ik zoek op 'lesidee kleuters' staat hij op de eerste pagina.
Als ik wat verander wordt dat ook snel aangepast door Google.
Maar... dit gaat over de homepage http://www.jufanke.nl en de pagina http://www.jufanke.nl/kleuters.html.

Mijn overige pagina's zijn nog slecht vindbaar in Google. Bijvoorbeeld de pagina http://www.jufanke.nl/themapasen.html. Als ik dan intype lesidee kleuters pasen, komt deze pagina niet naar voren in Google, wel weer mijn homepage.
Ik zou graag willen dat Google mijn afzonderlijke pagina's ook toont, zodat bezoekers meteen op de juiste pagina komen en niet eerst via de homepage door moeten klikken naar het onderwerp wat ze zoeken.

Hoe vergroot ik de vindbaarheid van mijn 'subpagina's' in Google? Of heeft dit gewoon meer tijd nodig?
Wie heeft er wat tips?

Alvast bedankt!
 
Hoi kleuters, ;)
O.k., de aan Google opgegeven zoekwoorden waren: "lesidee", "kleuters" en "Pasen".


  • Op de pagina themapasen.html staat zegge en schrijve 3x het woord "lesidee": in de description, in de keywords, en één keer in een alt bij een afbeelding.
  • Maar in de paginatekst komt het hele woord "lesidee" niet voor!
  • Op een totaal van zo'n 650 woorden aan paginatekst komt het losse woord "kleuter(s)" maar twee keer voor, beiden in een gewone <p>.
  • Verder staat "kleuters" ook nog twee keer in een <li> van het menu (maar dat is op elke pagina hetzelfde).
  • In de paginatekst komt "Pasen" 9 keer voor: één keer in een <h3>, één keer in een <h4>, en 7 keer in een gewone <p>.

Daar komt bij:


  • In de pagina-titel komen "lesidee" en "Pasen" niet voor.
  • De description is een algemene omschrijving (eigenlijk meer een trefwoordenlijst) van waar de site over gaat, en geeft geen specifieke beschrijving van de Pasen-pagina; het woord "Pasen" komt er niet in voor.
  • Voor de keywords geldt hetzelfde.
  • Er is op de pagina géén <h1>: de kopregel met het pagina-onderwerp. Er is ook geen <h2>.
  • De "Document Outline" ziet er als volgt uit:

    lesideeen-outline.png

    Het trefwoord "Pasen" staat erg laag in de kopregel-hiërarchie, zodat Google dit opvat als: minder belangrijk dan de woorden in de andere kopregels.
    En de pagina-structuur geeft geen enkel aangrijpingspunt voor Google om deze pagina goed te scoren op de trefwoorden "lesidee" en "kleuters", want die zitten niet in de kopregels.

  • Tussenkopjes zijn gewone <p>'s met een underline, en zitten niet in de <h1>, <h2> enz. structuur.
  • De pagina is geen valid html, en heeft 64 errors (niet zulke heel grote, maar toch).

Al met al zal de Google-robot er geen flauw benul van (kunnen) hebben dat dit nu de pagina is die speciaal gaat over "Lesideeën kleuters voor Pasen", en de pagina op die trefwoorden niet of heel erg laag scoren.

Update: Aha, ik was even iets anders aan het doen, en zie dat de pagina-titel intussen veranderd is (was: "Juf Anke - Alles voor de kleutergroep", nu "Lesidee kleuters - thema Pasen"). Dat zal zeker helpen.

In het algemeen is een "en-en" beleid voor trefwoorden aan te bevelen:
  • De gewenste trefwoorden staan in de pagina-<title>.
  • De gewenste trefwoorden staan in de description, die specifieke info over deze pagina geeft.
  • De gewenste trefwoorden staan in de keywords.
  • De gewenste trefwoorden staan in de <h1> van de pagina.
  • De gewenste trefwoorden komen terug in de tussenkopjes, bv. "Versjes over Pasen" i.p.v. "Versjes".
Alle beetjes helpen (en ook valid html). :)
Als de Google-bot dit tegenkomt, zal deze denken: "Die trefwoorden komen zo vaak voor, daar zal die pagina wel over gaan; dan geef ik 'm een goede score voor de ranking op deze trefwoorden."

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de informatie! Ik zal er eens mee aan de slag gaan :D.
 
Ja, de pagina Pasen van vandaag om 14:30:33 ziet er alvast een stuk gezonder uit in de "Document outline". :thumb:

lesideeen-outline2.png

Nu is de Google-bot op deze pagina net 5 dagen geleden langs geweest (op 13 maart 2012), dus waarschijnlijk duurt het even voordat ie weer langskomt en hoger gaat scoren op de trefwoorden. Hopelijk nog voor de Paas!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Bedankt voor het kijken! Ik heb veel aan je info gehad, dit was wat ik zocht! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan