vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marrow

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Ik ben op zoek naar een manier op de herkomst van een email te traceren.
De reden dat ik het in dit forum hier zet is de volgende: iemand heeft op wat voor manier dan ook mijn paswoord van mijn Hotmail-account gevonden. Hij heeft geen schade aangericht daar.
Vreemd genoeg heeft hij zelf op zijn eigen Hotmail-account hetzelfde paswoord gebruikt. Hoe ik hier achter kwam is doordat er op mijn PC zijn inlognaam stond bij MSN Messenger. Ik snap er werkelijk niets van hoe dat kan.
Heeft iemand enig idee?
Ik heb die persoon gemaild en gewaarschuwd en kreeg een hatelijk mailtje terug. In de header ervan stond een IP-adres dat ik heb getest op ripe.net. Daar kwam helaas niks uit. Geen provider of wat dan ook.

De vraag is dus of ik een Hotmail-account op een of andere manier kan terug leiden naar een persoon......

Paswoorden vind je meestal niet zomaar.

Voortaan iets voorzichtiger mee omgaan, verder is er niet veel aan te doen.
En als op jouw pc zijn inlognaam staat, betekent dat ie bij jou thuis heeft ingelogd, of iemand onder zijn naam.

Laatst bewerkt:
Dat die persoon mijn paswoord heeft gevonden is nog tot daaraan toe. Het vreemde is dat ie niets heeft gedaan in mijn emailbox.
Wat ik ook zo raar vind is dat zijn emailadres opduikt in het inlogvakje als ik MSN-messenger aanzet. Daar snap ik werkelijk niets van.

Marrow, mag ik je vragen hoe lang je al gebruikt maakt van een Hotmail e-mail adres, sinds kort of al een tijd lang(dus al veel ervaring)?

Misschien was dat een rare vraag van mij, maar wilde dat toch even weten.

Dennis.

Ik heb dit adres al jaren (ook al een heeelee tijd hetzelfde paswoord.)

't is erg onwaarschijnlijk, maar heb je toevallig een remote control programma met keylogger op je computer staan, waarvan een ander het wachtwoord van weet (of zou kunnen weten)?
't klinkt misschien erg onwaarschijnlijk maar het is wel mogelijk.

Je zei het zelf al: onwaarschijnlijk. Nee dus. Dat heb ik allemaal niet. Ik zou niet weten wat ik ermee moet.
Zou het kunnen zijn dat iemand anders mijn PC van afstand benadert? Ik heb alle Spyware-tests al gedaan en Norton Antivirus laten scannen, zonder resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan