Vink-ding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
227
Heey, weer een vraag. Ik heb zo'n vink ding in me programma gedaan als je hem aanvinkt dan komt er een '1' in een textbox te staan. Maar als je op het vink ding klikt en daarna nog een keer dan komt er nog een '1' in testaan. Ik wil hebben als er geen vink in dat vink ding staat er een '0' staat. Dit is mijn code tot nu toe :
Code:
Private Sub CheckBox1_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles CheckBox1.CheckedChanged
shadow.Text &= "1"
End Sub

Bvd.

PS. wist niet hoe dat heette dus noem ik het maar vink ding hopelijk weten jullie waar ik het over hebt:eek:
 
Shadow.text &= "1" betekent dat altijd als er iets met checkbox gebeurd, aan of uitvinken dus, er een 1 bijkomt. Want shadow.text &= "1" is hetzelfde als shadow.text = shadow.text (wat er dus al staat) + 1. Als je wilt dat als de checkbox wordt aangevinkt, er een 1 verschijnt, en wanneer deze uitgevinkt wordt een 0 verschijnt, moet je deze code gebruiken:

Code:
    Private Sub CheckBox1_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles CheckBox1.CheckedChanged
        shadow.Text = ""
        If CheckBox1.Checked = True Then
            shadow.Text = "1"
        Else
            shadow.Text = "0"
        End If
    End Sub

de shadow.Text = "" heb ik gebruikt zodat er in het begin niet staat, je kan dit ook een andere waarde geven, dit is zoals je zelf wilt.

Hopelijk heeft dit je vraag opgelost.

MVG,
Jeroen
 
Thanks! Ik ben een programma aan het maken voor iets simpeler te maken voor gamemods te maken voor SA:MP. (www.sa-mp.com)
 
speel jij ook SaMP?

ik ook ik speel vaak in de nederlandse

[nl]Rolle Playing Game[eng]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan