vinkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo, ik wil in mijn website een paar vinkjes voor een stukje tekst zetten, eigenlijk zoals bij www.carglass.nl

zal al wingedings 252 maar dan krijg ik dus dit: ü

kan iemand mij helpen??

Bij Carglass gebruiken ze een afbeelding, je kunt wel de HTML codes &#10003 ; (wordt een ✓) of &#10003 ; (wordt een ✔) gebruiken (spaties tussen het laatste cijfer en ; verwijderen). Aangenomen dat je een font gebruikt dat dit ondersteunt (zoals bijvoorbeeld Verdana in dit forum) krijg je dan op je pagina een vinkje te zien. Je site afhankelijk maken van Windings is toruwens geen goed idee, Linux en Mac gebruikers zullen dat font vaak niet hebben.

bedankt voor de snelle reactie, een afbeelding is niet zo goed voor de vindbaarheid, alhoewel carglass alleen het vinkje als afb heeft vlg mij.

dan zou ik het dus in html moeten maken met een paar kolommen denk ik.

Je moet inderdaad niet de tekst als afbeelding neerzetten. Wat ze bij Carglass gedaan hebben is simpelweg het vinkje als achtergrondafbeelding gebruiken van de div waar de tekst in staat.* Je hebt het over kolommen, dat doet me denken dat je je site uit tabellen aan het opbouwen bent, wat geen goed idee is.

*Als je precies wilt zien hoe ze het gedaan hebben kun je in Opera Chrome of Firefox met rechts op het vinkje klikken en dan op 'inspect element', dan krijg je de achterliggende code te zien.

ik zal even kijken, maar vrees dat dat mijn kennis toch iets te boven gaat. eens nadenken hoe ik dit zal gaan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan