vinkjes in CCleaner

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik heb toch nog een vraag over CCleaner, het volgende: na het installeren van CCleaner staan standaard (in tabblad CLEANER) de volgende vinkjes aan: zie bijlage1.
In tabblad PROBLEMEN staan de volgende vinkjes aan: zie bijlage 2.
Kan ik met een gerust hart deze allemaal aan laten staan?

Bijlagen

• bijlage 1.PNG
    bijlage 1.PNG
    50,4 KB · Weergaven: 50
  • bijlage 2.PNG
    bijlage 2.PNG
    39,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Ja dat staat standaard zo als je CCleaner installeert.
Dit kan je laten staan, maar bij het onderdeel Cleaner hoef je beneden niks extra's aan te vinken.

reactie

En de vink bij APPLICATIONS? Wat bedoelen ze daarmee?

Laatst bewerkt:
Applicaties / Applications zijn programma's dus dat wil zeggen dat er ook onnige bestanden van bepaalde programma's worden verwijderd.
Je verliest geen persoonlijke bestanden of muziek of zoiets, maar bijvoorbeeld onnodige update-bestanden, log-bestanden en dergelijke.

Maar je kan ook gewoon vinkje uitzetten en dat slaat CCleaner die programma's over, is ook goed.

reactie

Dus als het vinkje aan staat, worden ALLE geinstalleerde programma's verwijderd?

Je ziet het verkeerd: Zoals al gemeld gaat het om update-bestanden van de applicaties (bijv. AVG Free anti-virus), de cache-bestanden van bepaalde applicaties (zoals Mozilla Firefox, Java Runtime etc.) en de tijdelijke bestanden van bepaalde applicaties (zoals die van Extern Bureaublad).

De applicaties zelf worden daarmee niet geraakt of gedeïnstalleerd.

Voor wat betreft het onderdeel Problemen: Daar gaat het om vooral om registry instellingen waar verwezen wordt naar bestanden die niet op de plek staan die in de registry wordt aangegeven, bureaublad- en andere snelkoppelingen die verwijzen naar iets dat niet staat op de plek zoals aangegeven in de snelkoppeling etc.

Overigens kun je bij het gebruik van de knop Problemen een backup achter de hand houden van de aanpassingen, zodat (als blijkt dat sommige applicaties hierna niet meer werken) de originele situatie teruggezet kan worden.

Succes,

Tijs.

Toch nog een aanvulling: ik zelf haal in je eerste afbeelding het vinkje weg voor Tijdelijke internetbestanden en voor Cookies.

Wat de eerste betreft: in Internet Explorer 7, Extra, Internet opties, Algemeen, knop Instellingen heb ik de schijfruimte voor Tijdelijke internetbestanden beperkt tot 60 Mb. Ik hoef dus nooit te verwijderen (behalve bij een vermoeden van malware-infectie), want er komt nooit meer dan 60 Mb in te staan. Die Tijdelijke internetbestanden zijn nuttig, er staan kopieen in van reeds bezochte sites, daardoor laden ze sneller bij een volgend bezoek en ga je sneller surfen.

Wat de tweede betreft: op Helpmij log je in met Gebruikersnaam en wachtwoord. Als je het hokje aanvinkt Onthoud mij (of zoiets :) ) hoef je bij een volgend bezoek die gegevens niet opnieuw in te typen. Maar die gegevens zijn wel vastgelegd in een cookie. Die wil je liever behouden dus. Wil je toch op zeker moment de Tijdelijke internetbestanden en de cookies verwijderen, dan kan dat via diezelfde tab Internet opties, Algemeen en dan knop Verwijderen. Daar staan dan alle categorien van te verwijderen gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan