vinkjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rbouwman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
42
ik wil graag selctievelden bij elkaar optellen. ik gebruik daarvoor een formulier met de cursistgegevens en een subformulier met activiteiten. dit kunnen verschillende activiteiten zijn. ik zou graag op het formulier een vinkje aan willen hebben als een activiteit in het subformulier op ja staat.

ik benoem het selectieveld op het sub formulier als 11, op de formuliervoettekst maak ik dan een tekstveld met =som([11]) en noem dat tot11.

dan zet ik op het hoofformulier een selectieveld met de volgende code:
=[Subformulier qryCursistKerntakenllbFd].Form!tot11

toch krijg ik geen vinkje wanneer bijvoorbeeld 11 op een activiteit op ja staat.
wie kan me helpen?
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 44
Ik zie op je plaatje geen totaalveld voor (bijvoorbeeld) tot11. Ik zie namelijk helemaal geen formuliervoettekst. Waarom niet een doorlopend formulier, zodat je de voettekst kunt zien? Dan weet je of de totalen berekend worden of niet.
 
doorlopend formulier

ik wil graag de score per persoon hebben dan heeft een doorlopend formulier toch geen zin?
 
In je plaatje laat je voor één persoon 4 records zien; dat riekt naar een doorlopend formulier. Bovendien, als er één veldje 11 op staat, hoef je daar ook de som niet van te berekenen. Overigens, nu we het toch over het plaatje hebben: het zou mij als gebruiker wel uitkomen als ik zou zien waar die verschillende records van zijn; dat er vier keer dezelfde gebruiker staat geloof ik uiteraard wel; het subformulier is tenslotte gekoppeld op basis van UserID. Dus uitgerekend dat veld mag weg...
 
formulier

ik voeg 2 afbeeldingen toe van 2 subformulieren die ik gebruik, bij subformulier qrycursistkerntakenfd werkt het wel goed en bij subformulier qrycursistenkerntakenfd werkt het niet. als iemand mij verder kan helpen graag. mvg
 

Bijlagen

  • sub-form samen ontwerp.jpg
    sub-form samen ontwerp.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 35
  • sub-formulier samen.JPG
    sub-formulier samen.JPG
    72,1 KB · Weergaven: 48
De formuliernamen op de plaatjes komen niet overeen; en om de verwarring compleet te maken: jouw omschrijvingen in de tekst zijn nog weer anders.... Op basis van de plaatjes kan ik er niet zoveel van zeggen; de formules lijken in ieder geval hetzelfde te zijn. Maar in het linker plaatje gebruik je andere veldnamen als in het rechterplaatje. 't Is een beetje lastig te zien op zo'n klein plaatje, maar ik dacht zelfs eerst dat je verwees naar de labels, i.p.v. naar de velden. Maar bij nader inzien vermoed ik dat je in het ene formulier de formules =SOM([lb11]) gebruikt, en in de ander =SOM([11]).
Nou maak ik het mijzelf ook graag moeilijk, maar goochelen met veldnamen hoort daar toch niet bij; ik kan mij voorstellen dat je de selectievakjes van het ene formulier naar het andere hebt gekopieerd, en de veldnamen niet hebt aangepast aan de formules of zoiets. Nogmaals: ik zie geen eigenschappen van de selectievakjes, dus ik kan de namen zo niet zien.
 
sorry dat mijn vraag niet goed was geformuleerd. ik zal het proberen duidelijker te omschrijven.
Een cursist kan zicht inschrijven voor een prestatie, tijdens de prestatie kunnen werkprocessen worden uitgevoerd. In een formulier wil ik overzicht hebben over de uitgevoerde werkprocessen. het kan dus voorkomen dat ik 1 prestatie werkproces 1.1 en 1.2 en 1.3 worden uitgevoerd. Tijdens een andere prestatie wekrproces 1.4 en 1.5
In de voettekst van het formulier wil ik een overzicht van de uitgevoerde werkprocessen. in bovenstaand voorbeeld dus 1.1, 1.2,1.3, 1.4 en 1.5.
In bijgevoegde afbeelding form staat in de voettekst van het formulier alleen bij 1.1, 1.2 en 1.3 een vinkje, 1.4 en 1.5 staan daar niet bij. hij neemt waarschijnlijk alleen de eerste regel mee. op plaatje van opbouwform staat de bron van het vinkje.
het werkt dus niet.

alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • form.JPG
    form.JPG
    23,3 KB · Weergaven: 12
  • opbouwform.JPG
    opbouwform.JPG
    75,4 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan