• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

virsucontrole excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Vreemd geval...

om een reden welke mij niet duidelijk is, duurt het openen van excel bestanden erg lang (30 seconden voor een klein bestandje is geen uitzondering0

Dit wordt veroorzaakt door een viruscontrole welke door excel wordt uitgevoerd bij het openen van een bestand. Waarom duurt dat zo lang???

Omdat er veel verschillede virussen zijn waarop gecontroleerd moet worden.

Duurt het ook langer als je een groter bestand opend?

dat er heel wat virussen zijn om op te scannen snap ik, maar waarom gaat Excel zich daarmee bemoeien?
Daar heb ik tenslotte Norton voor. Word doet dit volgens mij niet....

Het maakt geen verschil of het een groot of klein bestand is.

In excel kan gebruik gemaakt worden van Macro's..
En de daar bij behorende macro-virussen :confused:

Dat is één van de redenen waarom er meer wordt gescanned in excel.

In diverse Word-bestanden heb ik zelf ook macro's gemaakt (VBA). Volgens mij is Word daarom niet minder gevoelig voor virussen of zit ik er erg naast?

deSmid.

Vorige bericht was geen antwoord, maar op het moment dat bij mij bestanden wat langer tijd nodig hebben om te openen is het defragmenteren van de harde schijf daar wel aan toe. Dit resulteerd meestal in wat sneller openen van bestanden.

Grt,
deSmid.

Geplaatst door madmuppet
Dit wordt veroorzaakt door een viruscontrole welke door excel wordt uitgevoerd bij het openen van een bestand. Waarom duurt dat zo lang???
Excel voert geen viruscontrole uit dat doet in jouw geval Norton.

maar waarom gaat Excel zich daarmee bemoeien?
Excel bemoeit zich helemaal nergens mee, zoals eerder gezegd, Norton bemoeit zich ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan