Virtool:Win32/DefenderTamperingRestore

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Berichten
182
Hallo,

Ik krijg van Windows Defender elke keer als ik heb opgestart deze melding.
Het genoemde bestand wordt dus elke dag weer in quarantaine geplaatst, maar 1 keer is toch voldoende?
Hoe kan ik dit oplossen?

Schermafbeelding 2023-10-09 123423.jpg

groeten
Eppie
 
Hier begrijp ik helemaal niets van.
Wat is frst64.exe? en wat heeft het met Gdrive te maken?

groet
Eppie
 
GDrive is een cloud dienst, waar de ander de resultaten van het overzicht heeft geplaatst om te downloaden.

De Engelse taal werkt dus niet en er wordt bij dat antwoord uitgegaan van het gebruik van VirusTotal.

Zo te zien is er een programma geïnstalleerd wat malware installeert. U zou dan moeten weten welke toepassing (vaak op Internet) u gebruikt heeft of een onbetrouwbare is te zien bij Apps en onderdelen of het tabblad Opstarten van Taakbeheer en anders zou ik bij de basis beginnen en AutoRuns een lijst laten opstallen van alles wat er opstart op de computer. Dat dan controleren met hulp van Google, vooral de zoekresultaten van forums. Een eigen onderzoek met AutoRuns zal noodzakelijk zijn omdat sommige programma's verschillende malware kunnen installeren.

Op de volgende commerciële site wordt één en ander over, mogelijk deze malware, geschreven: https://zondervirus.nl/virtoolwin32defendertamperingrestore/
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Na een scan met Antimalwarebytes is de melding inmiddels 2 dagen niet meer voorgekomen.
Probleem lijkt dus opgelost.
Bedankt voor de medewerking.
Kan dus slotje op.

Eppie
 
Een slotje lijkt mij voorbarig, immers komt het weer voor, kun je in deze topic gewoon doorvragen.

Wat ik vreemd vind, is dat Windows Defender dat zelf niet kan oplossen. Heb je wel de laatste Windows updates?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan