virtual cd programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ik heb nu een aantal virtual cd prgrammas geprobeerd, helaas doen ze niet wat ik wil.
Ik wil bereiken een station wat zich net gedragt als een cd-rw station, ik heb een programma waarmee ik een wave bestand kan editen en daarna helaas alleen op cd kan branden, ik wil dus dit bestand dan op zo'n virtual cd station zetten.

Iemand enig idee.
 
Kun je geen Image bestand maken van de bestanden.
Een virutuele cd-rom station kan alleen images inladen.
 
Dat zal wel mogelijk zijn maar helaas nogmaals ik kan alleen als ik klaar ben met het wave bestand het geedite bestand wegschrijven naar een cd-r station, ik heb er 1 maar ik wil niet elke keer een cd verspillen, ook al kosten ze niets, ik wil gewoon het bestand rechtstreeks naar de HD "branden" via een virutal cd station.
Ik moet toegeven dat ik ook aardig begin te geloven dat het niet helemaal gaat lukken ook al lees ik wel dat sommige prgrammas dit wel moeten ondersteunen, het gaat er dan om dat XP dit station ook werkelijk als een brander ziet een cd-rw station dus.
 
Als je het brandprogramma Nero hebt kun je het ook daarmee. Die gebruik in nl. zelf ook.

Je kunt met Nero Image Drive gebruiken.
 
Je kunt het natuurlijk ook wegschrijven op een wisbare cd-r, maar dat is je bedoeling kennelijk niet.
bijvoorbeeld Nero geeft een image recorder weer bij je branders, die kun je dan selecteren.
Ik weet alleen niet of dat bij jou programma ook zo kan.
 
Ik ben het nu aan het opstarten maar hoe moet ik dat dan zien, Nero creeert een virual cd-rw station of zoiets.
Dat is namelijk de bedoeling.
Crash, ik gebruik veel Steinberg wavelab, dit is een audio editing tool waarmee ik onderanderen wave bestanden die geen track markers hebben kan omzetten naar wel een wave bestand met track markers, daarna kan ik ze eventueel weg schrijven naar een cd zodat ze in een cd speler worden gezien (in dit geval) als een cd met meerdere tracjs maar wel als een muziek bestand, zo kan ik in mixen die ik download toch trak seek doen op een cd speler maar is het princiepe van een mix nog wel aanwezig.
Maar ik wil niet alle bestanden maar elke keer op een cd-r zetten.
 
Worden de bestanden met Steinberg weggebrand of met Nero?
Ik heb geen ervaring met Steinberg.
 
Nou helaas trapt het prgramma daar ook niet in, ik ben zomaar bang dat het prgramma daar gewoon domweg niet mee om kan gaan, hij alleen maar kijkt naar fysieke hardware die in staat is te branden.
Jammer, andere ideeen.
 
Nee met Steinberg zelf, mischien kan ik nog wel proberen er eerst een project van te maken, daarna eens kijken of ik met die bestanden wat kan doen.
 
Het mooiste is, als je het met Nero kunt wegbranden.
Je kan dan de Recorder in Nero veranderen naar Image recorder.
Zo zou het op je hardeschijf moeten komen.
Helaas weet ik het zo even niet meer.:(
 
Heb ik gebprobeerd, helaas werkt dat ook niet.
Ik weet het ook zo even niet meer, en na een middag knoeien ben ik het ook even zat, ik zal er nog eens rustig over nadenken maar helaas ben ik zomaar bang dat wat ik al zei, het programma alleen maar mag en of kan branden naar een stuk hardware en niet naar emulators of softwarematige harde schijven.

Toch bedankt crash voor het meedenken.
Het moet wel hobby blijven en niet meer hoor.
 
Nou na het lezen van het een en ander aan documentatie in allen talen, lijkt het erop dat het programma alleen maar naar interne branders kan schrijven, helaas voor mij.
Toch allen bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan