Virtual machine ander IP adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Ik zoek een manier om op mijn virtual machine (Windows 7 of Windows 8 maakt me niet uit) een andere IP adres te krijgen dan op mijn host.

Heb al wat gezocht, en oa OpenVPN geprobeerd, maar op sites zoals WhatIsMyIP bleken we toch nog altijd dezelfde te hebben.

Liefst gratis natuurlijk, is maar voor sporadisch gebruik.

Van welke software maak je gebruik om die virtual machine te laten draaien?

Je externe IP (WAN) van je VM zal altijd hetzelfde zijn als het externe IP van de host.
Ze hangen toch aan hetzelfde modem/router?

Groeten Marcel

Je externe IP (WAN) van je VM zal altijd hetzelfde zijn als het externe IP van de host.
Ze hangen toch aan hetzelfde modem/router?

Groeten Marcel
Hmmm jammer. Ik heb wel een PC die in hetzelfde huis staat (dus zelfde router waar het internet het huis inkomt, maar aan een andere switch)
Zou het daarmee lukken? Host PC is op een andere router aangesloten dan de client PC.

Van welke software maak je gebruik om die virtual machine te laten draaien?

Hyper V momenteel. Wil gerust overschakelen naar VMWare of Virtualbox.

Gaat niet lukken, je provider heeft het IP adres aan de WAN kant van je modem bepaald, daar heb je zelf geen invloed op.

Groeten Marcel

VPN instellen op één van deze virtual machines is niet mogelijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog steeds blijft je WAN IP adres dan hetzelfde.

Groeten Marcel

Hmmm oké ik snap het, maar hoe werken VPN's dan ooit, als het toch altijd hetzelfde WAN-adres blijft?

Ik heb wel al eens via Privitize op mijn 2e PC een Zweedse VPN geplaatst, & die werkte wel goed, voor enkele maanden. Ik zag oa Zweedse advertenties dan

Je maakt dan een VPN verbinding met een andere PC/server en je WAN ip wordt dan het IP adres van die andere PC/Server.
Maar als je dan je ip adres checked komt ie toch bij het IP adres van je modem uit. (dit laatste weet ik niet 100% zeker)

Groeten Marcel

Kunnen andere sites mijn modem-IP achterhalen wanneer ik een VPN gebruik?
Zoals ik zei, Privitize werkte, maar kan nu niet meer connecten jammer genoeg. Ik ben vrij zeker dat ik dan in Zweden 'zat', ook volgens de sites waar ik naar toe ging.

Nu is het gewoon zaak een vervanger te vinden voor Privitize.

Bedankt voor de replies!

Kunnen andere sites mijn modem-IP achterhalen wanneer ik een VPN gebruik?
Als ze een beetje hun best doen wel ja maar anders krijgen ze het IP adres te zien van de PC/Server waarmee jij verbinding maakt met die VPN.

Volgens mij wanneer je je IP adres zelf opvraagt via een website als http://www.whatismyip.com/ dan zie je je modem IP adres.
Wanneer iemand anders je IP adres probeert te achterhalen dan komt ie volgens mij uit bij het IP adres waarmee jij die VPN hebt gemaakt.

Misschien kan iemand met wat meer verstand van zaken dit bevestigen of ontkrachten.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
@Satanangel, wil je niet steeds alles quoten, daar is de functie niet voor, dank je wel ;)

Oké, dan is het nu zaak om een goeie VPN te vinden. Ik heb al gezocht en geprobeerd en kwam uit bij VpnBook (gebaseerd op OpenVPN).
Die gaf, toen ik hem installeerde op een virtuele machine, dezelfde IP als mijn host. Dus ofwel werkte die VPN niet goed (hij zei van wel, ik 'zat' in Amerika volgens het programma), ofwel gaat het gewoon niet via virtuele machines, het moet een fysieke andere machine zijn.

Dat ie niet werkte lijkt me sterk, ik zal het dit weekend eens proberen op mijn andere PC.

@RonVerhaar, alle andere quotes heb ik weg gehaald Ron,wel alert blijven hè ;)

Laatst bewerkt:
VPNBook werkte niet, ik zal blijven proberen met andere config files, oa die PPTP ook eens. Of zal het nooit werken op een virtuele machine?
Zal ook die justfree testen

Bedankt voor de hulp

EDIT: Heb nu Hola geprobeerd, whatismyip.com zegt onmiddelijk dat ik in USA zit. Is het zo simpel :o ?

Laatst bewerkt:
Een VPN instellen is inderdaad erg simpel!

Mooi dat het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan