Virtual machine is zo sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Mijn Ubuntu 13.04 is zo sloom als virtuele machine.
Ik gebruik VMware Workstation 9.
Mijn specs van de host:

------------------
System Information
------------------
Code:
Time of this report: 1/15/2014, 21:25:40
       Machine name: TORNADO
   Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.130828-1532)
           Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
       System Model: System Product Name
               BIOS: BIOS Date: 01/26/11 18:07:46 Ver: 08.00.14
          Processor: AMD Phenom(tm) II X4 840 Processor (4 CPUs), ~3.2GHz
             Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8192MB RAM
          Page File: 3915MB used, 12464MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
   User DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
 System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
     DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

---------------
Display Devices
---------------
          Card name: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti  
       Manufacturer: NVIDIA
          Chip type: GeForce GTX 560 Ti
           DAC type: Integrated RAMDAC
         Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_1200&SUBSYS_080110B0&REV_A1
     Display Memory: 4049 MB
   Dedicated Memory: 977 MB
      Shared Memory: 3071 MB
       Current Mode: 1920 x 1200 (32 bit) (59Hz)
       Monitor Name: Generic PnP Monitor
      Monitor Model: PLE2400WS
         Monitor Id: IVM5601
        Native Mode: 1920 x 1200(p) (59.950Hz)
        Output Type: HDMI

---------------

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om te zorgen dat mijn VM gewoon lekker snel gaat lopen.

Dankje!

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, als ik zie dat je zo al bijna 4 Gig intern geheugen opoffert aan jouw videokaart ("Shared Memory: 3071 MB") en je bovendien met 8 GB intern geheugen toch (al) 4 GB als wisselbestand in gebruik hebt ("Page File: 3915MB used") en je verder niet vermeld hoeveel fysiek geheugen je toegekend hebt aan je VM, dan begin ik (ong.) te snappen waarom je VM zo sloom is.

Overigens zou Ubuntu zelf niet veeleisend mogen zijn, maar ja, het is maar net wat je erop doet...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Weet jij ook hoe het komt dat mijn videokaart zoveel RAM gebruikt? Dit kan toch niet echt normaal zijn neem ik aan..

Kan een bios instelling zijn, maar kan ook een direct gevolg zijn van de resolutie die je hebt ingesteld (incl. het aantal kleuren) en of je 1 of 2 monitoren gebruikt.

Tijs.

Ik heb 2 monitoren aangesloten met monitor 1 een resolutie van 1920x1200 en de andere monitor 1920x1080. Denk dat het dan hierdoor komt.

Dan dus een videokaart kopen die 4GB eigen videogeheugen heeft. Scheelt je gebruik van 4GB intern pc-geheugen én zal (doorgaans) snellere videoweergave opleveren.
Voordat je de nieuwe videokaart inbouwt eerst de driver-software van de huidige videokaart deïnstalleren.

Tips voor aanschaf in het Videokaarten subforum te verkrijgen, mocht je geen idee hebben wat je zou kunnen kopen. Maak je daar gebruik van, vermeld dan minstens wat je ermee doet, vermeld gewenste resolutie, vermeld 1 of 2 monitoren, vermeld je pc-voeding (merk + type) en vermeld je budget.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik ben alleen niet verplan om mijn dure nieuwe videokaart waar ik zo blij mee ben te gaan vervangen voor een nog nieuwere. Kan ik beter nieuwe ram erbij kopen, komt me veel goedkoper uit!

Groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ook, als je moederbord het maar aankan. :)
Overigens vraag ik me wel in alle ernst af hoe je een dure nieuwe videokaart kunt hebben die (als ik het goed interpreteer, kijk het eens na!) maar 1 GB eigen videogeheugen heeft?

Tijs.

De ram moet genoeg zijn eigenlijk, alleen ik heb een upgrade gedaan in mijn beeldschermen, ik weet dat dat het probleem is want gamen met 2 monitoren wil alleen maar met lag, maar schakel ik de tweede monitor uit in windows 7 dan lagged hij ook niet meer. Voor de upgrade had ik dit niet.

Mijn videokaart was vooral zo duurt omdat hij super overclocked is, hij presteerd veel hoger dan een gemiddelde en komt zo in de buurt van mijn "nieuwere duurdere" modellen, laat ik het zo zeggen, de cijfers op de diagrammen gaven dat aan.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan