Virtual machine naar OS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tariq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij,

Is het mogelijk om in VMware een systeem in elkaar te knutselen en vervolgens dat systeem te 'installeren' op je PC. Dus eigenlijk gewoon Windows installeren op je PC, maar dan heb je gelijk al je programma's en alles, dat je dus eerst installeert via VMware.

Met andere woorden: Ik wil mijn systeem opnieuw installeren, maar het systeem 'gereed' maken in een virtual machine en dit overzetten naar mijn eigen systeem. En dus op die manier als mijn PC weer toe is aan schoonmaak, ik gewoon dezelfde installatie doe en weer klaar ben.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe is dit mogelijk?

Alvast bedankt,

Tariq

Ik denk dat het wel kan maar de hardware moet wel hetzelfde zijn en om het op je gewone pc te zetten kan je een backup programma gebruiken waarmee je een backup kan terugzetten die je gemaakt heb van VMware en die je dan op je gewone pc zet.

Het is niet mogelijk en als dit al wel mogelijk zou zijn dan is het nog niet verstandig, omdat een VM andere hardwarespecificaties heeft als je eigen host-pc...

Voor het feit wat jij noemt zijn zogenoemde 'images' uigevonden. De meest bekende is Norton Ghost, maar die is niet gratis. Enkele gratis alternatieven kun je hier vinden...

Ik weet dat Norton Ghost via een oudere versie van Hirens BootCD (heb ik nog ergens liggen) beschikbaar is. Daar wil ik eigenlijk naar toe: Een ghost image om op mijn PC gewoon 'terug' te springen als het even verkeerd draait. Maar ik wil dus het OS in VMware opbouwen om er rustig mee te kunnen werken zonder dat ik overhaast alles installeer en logs en andere dingen meepak die ik niet moet hebben.

Ik ga nu proberen om een OS in VMware te bouwen, te imagen met Norton Ghost en die dan op mijn PC te 'restoren'. Ik hoop dat het werkt.

Verslag volgt binnenkort.

Succes ermee, het lijkt mij niet echt verstandig omdat dan de hardware drastisch veranderd, maar ben erg benieuwd.

Enige hardware dat veranderd is mijn RAM en processor. Die dubbelen beide.
Wat ook anders wordt is BIOS (VMware -> Compaq)

Volgens een neef van me zou het gewoon moeten werken, ik ben benieuwd of ik geen problemen krijg met (vooral) BIOS.

Ik ben nu nog bezig met mijn systeempje maken zal binnenkort verslag maken.

Ik heb het project afgeblazen na waarschuwing van mijn oom (ict), dat windows na 2000 nauw naar hardware luistert en het mijn systeem kon laten crashen. Dan toch maar gewoon installeren en daarna een ghost image maken.

Ik ben toch doorgegaan: bleek dat een programma genaamd RIPrep mijn oplossing zou zijn. (nu: SysPrep).
zie: http://blog.brianleejackson.com/sysprep-a-windows-7-machine-%E2%80%93-start-to-finish-v2

Nadeel is wel dat je van te voren je Windows installatie moet 'veranderen' en ik was al verder met mijn VM. Ik had eerst wat aan moet passen in de installatie file, dan installeren, in speciale mode gaan, installeren wat ik erbij had willen hebben en dan 'afsluiten': ghost-imagen vanuit VMware naar USB-(pen)drive en image restoren naar host-pc.

Ik moet dus opnieuw beginnen en doe dat dan maar gewoon gelijk omdat ik dan net zo ver ben kan ik net zo goed gelijk beginnen om het 'normaal' te doen.

- Tariq

En toch lijkt het me niet verstandig en overbodig... ik doe ook een ICT-opleiding en ik merk dat kleine verandering van de virtuele hardware soms al voor veel problemen kan zorgen, zo werkt mogelijk de netwerkkaart niet goed als de instelling veranderd of had ik problemen met de videodrivers nar het veranderen van de videokaart....

Ik ken overigens SysPrep niet, als het werkt ben ik wel erg benieuwd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan