Virtual Machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdelft

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Ik heb Windows op een virtuele machine geinstalleerd via Innotek Virtual box.
Op mijn PC staat Ubuntu 7.10.
Op zich werkt het prima maar ik krijg het niet schermvullend.
Is dat altijd zo of moet ik het met een ander programma doen?

Dit moet kunnen.

In het menu (als de virtual machine al is gestart) klik op Machine en dan kies je voor Fullscreen Mode. :D

Ik heb het schermvullend gekregen door op install guest additions te klikken en daarna de schermresolutie te veranderen. Als ik daar voor probeerde het scherm schermvullend te maken werd het scherm wel groter maar werd het zwart om windows heen.
Nu heb ik geprobeerd winspelletjes te installeren maar dit wil niet lukken want iedere keer dat ik een spel probeer te starten krijg ik een foutmelding en wordt het spel afgesloten.
Ik hoop dat iemand tips heeft.:confused:

Ahh je hebt dit gedaan om spelletjes te kunnen spelen in Windows.

Dan moet ik je teleurstellen.
De huidige vituele machines zijn ideaal voor desktop en server gebruik, maar voor games zeer zeker nog niet. DirectX word nog niet ondersteund. :rolleyes:

Als je Windows spellen wilt spelen kan je dan niet beter Wine gebruiken? Niet alles werkt, maar wel veel dacht ik.

Wat mij betreft kan heel windows me gestolen worden sinds ik kennis heb gemaakt met Ubuntu, zeker de laatste versie 7.10. Wat mij ervan weerhoud om alleen Ubuntu, zonder Windows (Duallboot) te installeren is mijn vriendin die juf Nederlands is en dus de pc (lees Office) nodig heeft voor d'r werk. Nu had ik het al voor elkaar om met CrossOver het Office te kunnen starten en gebruiken, en dus Windows te verwijderen (dacht ik). Nu krijg ik de tegenwerping dat spelletjes het niet meer doen..........zucht !

Ligt er ook een beetje aan welke games je wilt spelen.
Er zijn er genoeg die gewoon te spelen zijn door middel van wine of Cedega/Crossover. :D

Dankzij RX Shorty die in zijn voorgaande antwoord Cedega opnoemde is het me gelukt een aantal spellen te installeren. Niet alles werkt perfect zoals bijvoorbeeld GTA San Andreas, het spel is wel te spelen maar helaas zien alle personen er uit als witte figuren of silhouetten.
Ik neem aan dat het een kwestie van tijd en updates is en dat het later alsnog wel goed zal werken. Ik denk dat ik binnen afzienbare tijd mezelf geheel alsnog van windows ontdoe.
Verder wil ik dan ook nogmaals mijn waardering voor RX Shorty uitspreken omdat hij vaak goede tips geeft en in mijn ogen wel heel actief op dit forum bezig is. :thumb:

Dankje robdelf. :) Ben eigenlijk alleen actief in dit gedeelte van het forum, er zijn genoeg Windows experts op het forum.

Cedega is wel iets wat door ontwikkeld word.
Maar kijk ook eens naar wine (iets lastig hoe het werkt, heb je soms ook de terminal nodig), die heeft GTA San Andreas al op GOLD staan.

Of te wel draait prima!

Hier voor de game informatie Ga voor de versie 1.0.

En hier kun je lezen hoe je de nieuwste versie Wine kunt installeren in Ubuntu :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan