Virtual PC 2007 - Vista Home Premium???

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeVogeltjes

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Berichten
86
Onlangs heb ik een nieuwe computer gekocht, Windows Vista Home Premium als besturingssysteem.

Sommige spellen kunnen echter niet afgespeeld worden met Vista, dus wil ik een virtual pc 2007 van Microsoft binnenhalen en installeren.

Maar ik kreeg een melding tijdens het installeren:
You are not running on a supported operating system. Please see Microsoft Virtual PC Help for the list of supported host operating systems.

Dus heb ik gekeken, en er wordt gezegd dat Virtual PC 2007 niet geschikt is voor Home Premium???? Is dat zo? Of begrijp ik verkeerd, mag ik die toch gebruiken? Zo nee, welke programma is dan geschikt?

De Vogeltjes
 
Het is een beperking van Virtual PC 2007. Ik heb Virtual PC 2007 op Vista Ultimate draaien zonder problemen.

Helaas de Home Edition wordt niet ondersteund;

Virtual PC 2007 runs on: Windows Vista™ Business; Windows Vista™ Enterprise; Windows Vista™ Ultimate; Windows Server 2003, Standard Edition; Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows XP Professional; Windows XP Professional x64 Edition; or Windows XP Tablet PC Edition
Bron;
http://www.microsoft.com/downloads/...afa2-2dc0b40a73b6&displaylang=en#Requirements
 
Laatst bewerkt:
Overigens,

Afhankelijk van de game, maar als je een game binnen virtual pc wil draaien gaat dat niet zonder meer. Binnen een virtuele pc heb je (nog) geen volledige 3d acceleration en dergelijke.

Er zijn wel tools/andere virtualisatieplatformen zoals VMGL, maar die zijn vaak nog niet optimaal en bieden (bijv. vwmare fusion) experimentele ondersteuning voor DirectX 3D.
 
Als je dan toch virtueel wilt gaan dan zou ik voor VMware kiezen.

En zoals eerder gezegt heb je niet de volledige 3D acceleratie.
 
Als je dan toch virtueel wilt gaan dan zou ik voor VMware kiezen.

En zoals eerder gezegt heb je niet de volledige 3D acceleratie.

Is die VMware een programma?? En moet ik XP ook installeren op mijn computer met Vista? Of hoeft het niet?
 
VMware is een programma ja.

XP moet je dan installeren in VMware.
Hier kun je hem downloaden.

http://www.vmware.com/products/ws/

Voor vragen kun je mij ook privé berichten sturen. Of in de topic reageren. Maar voor de tweede keer. Je kunt geen hoog grafische spellen draaien aangezien je 3D acceleratie door dit programma word gegenereerd.
 
Hartstikke bedankt!! Dan ga ik maar proberen!

Wel raar, dat Microsoft een Virtual PC 2007 heeft gemaakt voor de zakelijke Windows!!

Maar oke, nogmaals bedankt!
 
Huh?

Virtuele pc's zijn juist dingen die zakelijk veel gebruikt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan