Virtual PC in Windows 2003 Server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Granade1987

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Ik moet voor een project een Windows Server 2003 in een domein laten draaien en dan via een Externe HardeSchijf... Heeft iemand ideeen hoe???

Heb gehoord dat het soms wel en soms niet kan maar dan moet je iets met drivers gaan doen iemand een idee? of site?? :confused:

Groetjes Chris

Virtual...

Chris,

Ik wil je best verder helpen, maar heb nog wat extra gegvens nodig.
Welke software wordt gebruikt voor deze virtual PC? Die van Microsoft? Of VMWare? (Indien je een vrije keuze hebt, adviseer ik je hiervoor die van Microsoft te gebruiken).
Wat is de sepecificatie van je PC? Ik wil de volgende 3 dingen graag weten: Processorsnelheid en type, het werkgeheugen (RAM) en hoeveel capaciteit (opslagruimte) die je hebt op de HDD.
Externe HDD is ook geen probleem. Maar heb je daarvoor al wat? Een USB2 of SATA werkt het beste. Mocht dat niet lukken, kun je altijd de HDD 'tijdelijk' inbouwen in je PC.
Wat is het doel van deze server? Dit ivm de installatie en partitionering/toekenning van harddisks voor je server.
Heb je al een domein waar deze server in komt te hangen, of moet je zelf een domein opzetten en Active Directory toepassen.

Als je mijn vragen niet begrijpt, vragen hè!
Laat het ff weten. Je mag me ook rechtstreeks mailen om je gegevens niet op internet te gooien. (Ik behandel je gegevens met vertrouwen).

Grt,
ItNewbee
(mailto: itnewbee@chello.nl)

Het zit zo...

Nou het si een project voor een leraar op een school waar ik stage loop, hij heeft mijn hulp gevraagt. Ik zit op gildeopleidingen en ze willen Virtual PC (microsoft) gebruiken met Windows Server 2003. Alleen dan draaiend vanaf een EXTERNE hardeschijf. Die moet dus in het Netwerk gehangen worden. Maar dat geeft problemen. Het kan allemaal wel alleen de USB 2 poort geeft fouten dan aan. (welke precies weet ik niet) Verder moet het dus in het domein draaien via externe hardeschijf. De USB 2.0 is dus het probleem heb wel gelezen dat je de DRIVER van de USB kan aanpassen maar daar weet/kan ik niet veel over vinden. :confused:

Zo zit het in elkaar...

Nog niet geheel helder, maar...

Ow, dan heb je het over een NAS (Network-attached storage, globaal gezegd een HDD met een netwerkaansluiting) of een SAN (Storage area networks) (zie: http://www.storagesearch.com/xtore-art1.html).

Opslagmedium is overigens niet (heel) belangrijk (tenzij je het over een internetverbinding wilt gaan draaien..., minimaal 10MB LAN is toch wel een vereiste te noemen), wel de processorsnelheid en vooral je werkgeheugen...
Dan zul je toch heerst die externe HDD problemen op moeten lossen...

Ik hoor het wel...
ItNewBee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan