virtual pc op externe hd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste...

ik heb een vraagje, omdat ik voor mijn studie achter veel verschillende pc's kom te werken, en een laptop meesjouwen ook niet altijd alles is, zou het mij leuk en handig lijken als ik van mijn externe harddisk een soort virtual pc kan maken...

het idee is als volgt: ik installeer een willekeurige virtual pc op mijn externe hd, plug hem ergens in een pc... en kan gewoon op die andere pc aan de slag op mijn eigen virtuele computer, waarbij vrijwel alles dus op de externe hd gebeurt en opgeslagen wordt...

mijn vraag is of dit mogelijk is? en welke software aangeraden wordt?

eventueel nog tips of suggesties?

bedankt ;)

Je kunt een Virtuele machine wel opslaan op je externe schijf maar het programma om de virtuele machine te starten, moet op elke PC geinstalleerd zijn.

Of je moet inderdaad iets als Linux installeren op de schijf en daarvan opstarten.
BartPE werkt ook vanaf USB sticks/schijven. Misschien kun je onder BartPE iets als Microsoft VirtualPC installeren.

okee maar damn small linux moet je admin acces voor hebben, en dat heb ik bijv niet op mijn studie :P

ik denk dat ik die virtual pc er eens op ga zetten, en dan gewoon het installatieprogramma er ook op, zodat ik het kan installeren en daarna runnen.

thnx iig, ik kan weer even wat puzzelen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan