virtual pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hallo,

voor ik begin, ik ben een leek.. :rolleyes: ik heb virtual pc geinstalleerd en hier een virtual server 2003 aangemaakt. ik wil een domein opzetten, wat heb ik allemaal nodg en wat moet ik doen kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt.
gr,

sweet

hier staat alvast hoe je het netwerk/internet kunt delen met je Virtual PC, zodat je zelf ook kunt inloggen vanaf je 'eigen' pc op W2003.

en hier alvast iets over DNS Server onder W2003.

Succes,

Tijs.

Hallo,

voor ik begin, ik ben een leek.. :rolleyes: ik heb virtual pc geinstalleerd en hier een virtual server 2003 aangemaakt. ik wil een domein opzetten, wat heb ik allemaal nodg en wat moet ik doen kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt.
gr,

sweet

Vertel eerst even wat je wilt bereiken met het domein?

Internet afzoeken er zijn wel zat pdf's te vinden..
bv. 2003 for Dummies en xp for dummies zijn wel ok (of Nederlandse versie op pdf te vinden is betwijfel ik. (€ 29,50)

Of zoek naar
mcsa/e Exam - 70-290 en 70-270

Die heb je op zijn minst nodig om de basis een beetje helder te krijgen..
:)

Als je DCPROMO draait, wordt je door de hele procedure geleid.
Ik heb dat enige tijd geleden ook gedaan en het viel mij alleszins mee; het is niet bijzonder ingewikkeld.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon en kijk wat je onderweg tegenkomt.

Als je DCPROMO draait, wordt je door de hele procedure geleid.
Ik heb dat enige tijd geleden ook gedaan en het viel mij alleszins mee; het is niet bijzonder ingewikkeld.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon en kijk wat je onderweg tegenkomt.

nu vertel je wel over DCPROMO maar ja waar moet hij dat nu in vullen dan?
ga naar start>uitvoeren>en typ DCPROMO in en je komt in de installatie van je Active Directory dit heb je nodig want anders hoe je geen server te maken.
hier maak je ook gelijk je DNS (Domain Name Server) aan. Dit is ook gelijk je Domain;)
als je nog een Documentatie wilt hebben zet het hier dan neer met je e-mail krijg je van mij een documentatie opgestuurt over windows 2003 AD(Active Directory) opzetten.
dit geld ook voor andere mensen die dit willen hebben zet hier je e-mail neer en probeer ik zo snel mogelijk een e-mail te sturen met de Documentatie over AD

Inderdaad, KingShift, je hebt gelijk: ik had wel even aan kunnen geven hoe je dcpromo start.
Als je Windows2003 geïnstalleerd hebt, krijg je na het inloggen standaard een venster: 'manage your server' (ook opstartbaar via control-panel).
In dit venster kun je kiezen voor 'Add or remove a role'. Als je hier kiest voor 'Domain Controller (Active Directory)'-role toe te voegen, wordt de dcpromo wizard gestart. Deze werkwijze is identiek aan de werkwijze die KingShift aangaf (Start | Run... | invullen: dcpromo | OK)
Tijdens het doorlopen van deze wizzard kun je ook aangeven dat je een DSN-server wilt configureren. De wizard helpt je ook door deze configuratie heen.
Het is een goed idee om over Active Directory te lezen. Een vriendelijk aanbod van KingShift om documentatie op te sturen. Alleen... ik type liever niet openlijk mijn email adres op het forum. (o.a. om spam te voorkomen)

Laatst bewerkt:
dit geld ook voor andere mensen die dit willen hebben zet hier je e-mail neer en probeer ik zo snel mogelijk een e-mail te sturen met de Documentatie over AD

Lijkt me niet echt praktisch met al die spambots...
Is het 'illegaal' dan, dat je hier de link nie kan zetten?

Owh, die kende ik al ;). Toch bedankt.

btw: Ik was niet degene die aanbood documentatie naar email te sturen. Ik gaf alleen een link die ik kende. Heel goed mogelijk dat KingShift heel andere documentatie bedoelt...

btw: Ik was niet degene die aanbood documentatie naar email te sturen. Ik gaf alleen een link die ik kende. Heel goed mogelijk dat KingShift heel andere documentatie bedoelt...

Ik over hele andere Documentatie heb ik heb het over een Word bestand die ik zelf voor een school opdracht gemaakt heb het is NL en met screenshot's maar als jij een manier weet waar ik het kan uploden vertel het me dan ik weet niet hoe ik het andere bij die gene moet krijgen maja zelf weten als je denkt dat ik een of andere virus stuur moet je het niet doen! maar ik zweer het dat er niks mis mee is Nadir!

Al stuur je me 100 virussen daar word ik niet warm of koud van :evil:.

Stuur maar naar xp_pc *STAART VAN EEN AAPJE* helpmij *KOMMA ZONDER STAARTJE* nl :).
Het document bedoel ik he :p

Ik over hele andere Documentatie heb ik heb het over een Word bestand die ik zelf voor een school opdracht gemaakt heb het is NL en met screenshot's maar als jij een manier weet waar ik het kan uploden vertel het me dan ik weet niet hoe ik het andere bij die gene moet krijgen maja zelf weten als je denkt dat ik een of andere virus stuur moet je het niet doen! maar ik zweer het dat er niks mis mee is Nadir!

Hoi KingShift,

Echt waar, ik was helemaal niet in de veronderstelling dat JIJ mij spam of virussen zou sturen. Ik ben juist erg benieuwd naar je documentatie.
Maar.... Ik wilde op deze site mijn email adres niet open en bloot zetten. Spammers hebben programma's die internetsites afzoeken naar email adressen (spybots). Ze zouden op die wijze mijn email adres kunnen krijgen, snap je?
Ik heb nog geprobeerd je een private message te sturen, maar dat lukte niet, omdat ik (nog) geen verenigingslid ben. Ook kon ik je geen email sturen, want die optie heb je niet aan staan.
Als je wilt, kun je me een mailtje sturen en daarin ook jouw email adres vermelden. Ik heb namelijk ook nog wat dingetjes voor je, waar jij misschien wel wat aan hebt.... Ik mail je dan een inlogaccount op een van mijn servers, zodat we wat bestanden kunnen uitwisselen. Want: jij en ik werken in dezelfde branche.

Hoi KingShift,

Echt waar, ik was helemaal niet in de veronderstelling dat JIJ mij spam of virussen zou sturen. Ik ben juist erg benieuwd naar je documentatie.
Maar.... Ik wilde op deze site mijn email adres niet open en bloot zetten. Spammers hebben programma's die internetsites afzoeken naar email adressen (spybots). Ze zouden op die wijze mijn email adres kunnen krijgen, snap je?
Ik heb nog geprobeerd je een private message te sturen, maar dat lukte niet, omdat ik (nog) geen verenigingslid ben. Ook kon ik je geen email sturen, want die optie heb je niet aan staan.
Als je wilt, kun je me een mailtje sturen en daarin ook jouw email adres vermelden. Ik heb namelijk ook nog wat dingetjes voor je, waar jij misschien wel wat aan hebt.... Ik mail je dan een inlogaccount op een van mijn servers, zodat we wat bestanden kunnen uitwisselen. Want: jij en ik werken in dezelfde branche.

okey sorry dan maar ik dacht dat je dat bedoelde ik stuur je nu een e-mail als het kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan