virtual pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hallo,

voor ik begin, ik ben een leek.. :rolleyes: ik heb virtual pc geinstalleerd en hier een virtual server 2003 aangemaakt. ik wil een domein opzetten, wat heb ik allemaal nodg en wat moet ik doen kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt.
gr,

sweet

hier staat alvast hoe je het netwerk/internet kunt delen met je Virtual PC, zodat je zelf ook kunt inloggen vanaf je 'eigen' pc op W2003.

en hier alvast iets over DNS Server onder W2003.

Succes,

Tijs.

Hallo,

voor ik begin, ik ben een leek.. :rolleyes: ik heb virtual pc geinstalleerd en hier een virtual server 2003 aangemaakt. ik wil een domein opzetten, wat heb ik allemaal nodg en wat moet ik doen kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt.
gr,

sweet

Vertel eerst even wat je wilt bereiken met het domein?

Internet afzoeken er zijn wel zat pdf's te vinden..
bv. 2003 for Dummies en xp for dummies zijn wel ok (of Nederlandse versie op pdf te vinden is betwijfel ik. (€ 29,50)

Of zoek naar
mcsa/e Exam - 70-290 en 70-270

Die heb je op zijn minst nodig om de basis een beetje helder te krijgen..
:)

Als je DCPROMO draait, wordt je door de hele procedure geleid.
Ik heb dat enige tijd geleden ook gedaan en het viel mij alleszins mee; het is niet bijzonder ingewikkeld.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon en kijk wat je onderweg tegenkomt.

Als je DCPROMO draait, wordt je door de hele procedure geleid.
Ik heb dat enige tijd geleden ook gedaan en het viel mij alleszins mee; het is niet bijzonder ingewikkeld.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon en kijk wat je onderweg tegenkomt.

nu vertel je wel over DCPROMO maar ja waar moet hij dat nu in vullen dan?
ga naar start>uitvoeren>en typ DCPROMO in en je komt in de installatie van je Active Directory dit heb je nodig want anders hoe je geen server te maken.
hier maak je ook gelijk je DNS (Domain Name Server) aan. Dit is ook gelijk je Domain;)