robin_89
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jan 2002
Hallo,
Nadat in verschillende topic's nu al Microsoft Virtual PC ter sprake is gekomen en ik merkte dat nog niet veel mensen van het bestaan van deze software af wisten, heb ik besloten even een topicje te openen met uitleg en screenshots van virtualpc. Ook kan je hier terecht met al je VirtualPC-vragen. (Waarvan ik er straks ook nog ik zal gaan stellen....
)
Om te beginnen:
V: Wat is virtualpc?
A: Microsoft VirtualPC 2004 is een stukje software waarmee je in staat bent om zonder partities aan te gaan maken een 2e besturingssysteem kan laten draaien IN het huidige besturingssysteem. Geen gedoe met dualboot en je kan makkelijk gegevens van je "echte" pc over zetten naar je "virtuele" pc en andersom.
Virtual PC inclusief Service Pack 1 is tegenwoordig gratis te downloaden!
V: Waar kan ik VirtualPC downloaden?
A: VirtualPC kan je downloaden op de website van Microsoft:
http://www.microsoft.com/downloads/...9d-dfa8-40bf-afaf-20bcb7f01cd1&DisplayLang=en
Dit is een gratis programma (tegenwoordig).
V: VirtualPC captured mijn muis niet meer. Als ik klik op het VirtualPC venster, beweegt de muis in dat venster niet meer. Vermoedelijk komt dat nadat ik VM Adittions heb geinstalleerd?
A: Als sommige onderdelen van Virtual PC niet meer werken na de installatie van VM Adittions, is het aan te raden deze te verwijderen en opnieuw in de Virtual PC te installeren. Er zou de eerste keer iets fout gegaan kunnen zijn waardoor sommige functies niet meer (goed) werken.
Dit probleem is vaak verholpen door de herinstallatie van VM Adittions.
V: Wat zijn de systeemvereisten om Virtual PC te kunnen draaien?
A: Zie onderstaande.
Dat waren er vast 2. Ik hoop ook antwoord te kunnen geven op jullie VirtualPC vragen. Ik ben er geen expert in, maar ik zal in ieder geval mijn best doen.
Groeten.
Robin. :thumb:
[Edit]
Hieronder een screenshot van Virtual PC:
http://www.gratisdesign.nl/screenshots/Virtual PC/
Nadat in verschillende topic's nu al Microsoft Virtual PC ter sprake is gekomen en ik merkte dat nog niet veel mensen van het bestaan van deze software af wisten, heb ik besloten even een topicje te openen met uitleg en screenshots van virtualpc. Ook kan je hier terecht met al je VirtualPC-vragen. (Waarvan ik er straks ook nog ik zal gaan stellen....
Om te beginnen:
V: Wat is virtualpc?
A: Microsoft VirtualPC 2004 is een stukje software waarmee je in staat bent om zonder partities aan te gaan maken een 2e besturingssysteem kan laten draaien IN het huidige besturingssysteem. Geen gedoe met dualboot en je kan makkelijk gegevens van je "echte" pc over zetten naar je "virtuele" pc en andersom.
Virtual PC inclusief Service Pack 1 is tegenwoordig gratis te downloaden!
V: Waar kan ik VirtualPC downloaden?
A: VirtualPC kan je downloaden op de website van Microsoft:
http://www.microsoft.com/downloads/...9d-dfa8-40bf-afaf-20bcb7f01cd1&DisplayLang=en
Dit is een gratis programma (tegenwoordig).
V: VirtualPC captured mijn muis niet meer. Als ik klik op het VirtualPC venster, beweegt de muis in dat venster niet meer. Vermoedelijk komt dat nadat ik VM Adittions heb geinstalleerd?
A: Als sommige onderdelen van Virtual PC niet meer werken na de installatie van VM Adittions, is het aan te raden deze te verwijderen en opnieuw in de Virtual PC te installeren. Er zou de eerste keer iets fout gegaan kunnen zijn waardoor sommige functies niet meer (goed) werken.
Dit probleem is vaak verholpen door de herinstallatie van VM Adittions.
V: Wat zijn de systeemvereisten om Virtual PC te kunnen draaien?
A: Zie onderstaande.
Supported Operating Systems: TabletPC, Windows 2000, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows XP
Here are the minimum system requirements to use Microsoft Virtual PC 2004:
Processor: Athlon®, Duron®, Celeron®, Pentium® II, Pentium III, or Pentium 4
Processor speed: 400 MHz minimum (1 GHz recommended)
RAM: Add the RAM requirement for the host operating system that you will be using to the requirement for the guest operating system that you will be using. If you will be using multiple guest operating systems simultaneously, total the requirements for all the guest operating systems that you need to run simultaneously.
Available disk space: To determine the hard disk space required, add the requirement for each guest operating system that will be installed.
Other: Level-2 cache and CD-ROM required
Virtual PC 2004 runs on: Windows 2000 Professional, Windows XP Professional, and Windows XP Tablet PC Edition.
Dat waren er vast 2. Ik hoop ook antwoord te kunnen geven op jullie VirtualPC vragen. Ik ben er geen expert in, maar ik zal in ieder geval mijn best doen.
Groeten.
Robin. :thumb:
[Edit]
Hieronder een screenshot van Virtual PC:
http://www.gratisdesign.nl/screenshots/Virtual PC/
Laatst bewerkt: