VirtualPC FAQ!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo,

Nadat in verschillende topic's nu al Microsoft Virtual PC ter sprake is gekomen en ik merkte dat nog niet veel mensen van het bestaan van deze software af wisten, heb ik besloten even een topicje te openen met uitleg en screenshots van virtualpc. Ook kan je hier terecht met al je VirtualPC-vragen. (Waarvan ik er straks ook nog ik zal gaan stellen.... :confused: :()

Om te beginnen:
V: Wat is virtualpc?
A: Microsoft VirtualPC 2004 is een stukje software waarmee je in staat bent om zonder partities aan te gaan maken een 2e besturingssysteem kan laten draaien IN het huidige besturingssysteem. Geen gedoe met dualboot en je kan makkelijk gegevens van je "echte" pc over zetten naar je "virtuele" pc en andersom.

Virtual PC inclusief Service Pack 1 is tegenwoordig gratis te downloaden!
V: Waar kan ik VirtualPC downloaden?
A: VirtualPC kan je downloaden op de website van Microsoft:
http://www.microsoft.com/downloads/...9d-dfa8-40bf-afaf-20bcb7f01cd1&DisplayLang=en
Dit is een gratis programma (tegenwoordig).

V: VirtualPC captured mijn muis niet meer. Als ik klik op het VirtualPC venster, beweegt de muis in dat venster niet meer. Vermoedelijk komt dat nadat ik VM Adittions heb geinstalleerd?
A: Als sommige onderdelen van Virtual PC niet meer werken na de installatie van VM Adittions, is het aan te raden deze te verwijderen en opnieuw in de Virtual PC te installeren. Er zou de eerste keer iets fout gegaan kunnen zijn waardoor sommige functies niet meer (goed) werken.
Dit probleem is vaak verholpen door de herinstallatie van VM Adittions.

V: Wat zijn de systeemvereisten om Virtual PC te kunnen draaien?
A: Zie onderstaande.
Supported Operating Systems: TabletPC, Windows 2000, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows XP

Here are the minimum system requirements to use Microsoft Virtual PC 2004:

Processor: Athlon®, Duron®, Celeron®, Pentium® II, Pentium III, or Pentium 4
Processor speed: 400 MHz minimum (1 GHz recommended)
RAM: Add the RAM requirement for the host operating system that you will be using to the requirement for the guest operating system that you will be using. If you will be using multiple guest operating systems simultaneously, total the requirements for all the guest operating systems that you need to run simultaneously.
Available disk space: To determine the hard disk space required, add the requirement for each guest operating system that will be installed.
Other: Level-2 cache and CD-ROM required
Virtual PC 2004 runs on: Windows 2000 Professional, Windows XP Professional, and Windows XP Tablet PC Edition.

Dat waren er vast 2. Ik hoop ook antwoord te kunnen geven op jullie VirtualPC vragen. Ik ben er geen expert in, maar ik zal in ieder geval mijn best doen. ;)

Groeten.
Robin. :thumb: :cool:

[Edit]
Hieronder een screenshot van Virtual PC:
http://www.gratisdesign.nl/screenshots/Virtual PC/

Laatst bewerkt:
Nou.. mag ik zelf de 'gelukkige' eerste zijn..

Staat wel een beetje raar natuurlijk ;) Maar toch wel een lastig vraagje:
VirtualPC captured mijn muis niet meer. Als ik klik op het VirtualPC venster, beweegt de muis in dat venster niet meer. Vermoedelijk komt dat nadat ik VM Adittions heb geinstalleerd? Heb ze er nu weer af gegooid, maar weet niet of dat wel verstandig was?

Robin.

Yes, hij doet het weer!

VirtualPC Adittions geherinstalleerd en hij werkt nu weer.

Edit: Ik lijk wel erg zielig zo.. als enige reageren in mijn eigen topic... ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt

He, dit zocht ik al lang..
Ik zal het eens even gaan proberen bedankt voor de uitleg..;)

Ook daar maar eens eens een neusje nemen :thumb:.

Ok ik heb een vraagje.
Werkt VirtualPC ook onder Windows XP Home Edition met Service Pack 2? Dus dan bedoel ik, als niet virtuele computer, begrijp je?;)

Voor zo ver ik weet werkt VirtualPC onder alle windows 2000 en hogere versies. Dus ook windows xp home en pro. Uiteindelijk verschillen home en pro niet zo gek veel van elkaar.

Ik bewerk zo mijn bericht nog even om de systeem specs te posten.

Zo gezegd zo gedaan:

System Requirements
Supported Operating Systems: TabletPC, Windows 2000, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows XP

Here are the minimum system requirements to use Microsoft Virtual PC 2004:

Processor: Athlon®, Duron®, Celeron®, Pentium® II, Pentium III, or Pentium 4
Processor speed: 400 MHz minimum (1 GHz recommended)
RAM: Add the RAM requirement for the host operating system that you will be using to the requirement for the guest operating system that you will be using. If you will be using multiple guest operating systems simultaneously, total the requirements for all the guest operating systems that you need to run simultaneously.
Available disk space: To determine the hard disk space required, add the requirement for each guest operating system that will be installed.
Other: Level-2 cache and CD-ROM required
Virtual PC 2004 runs on: Windows 2000 Professional, Windows XP Professional, and Windows XP Tablet PC Edition.

---------------
Microsoft geeft aan dat het op Windows XP Pro gedraaid moet worden, maar ikzelf zou de (kleine) gok wel wagen om hem op Home te draaien.
Proberen, op eigen risico ;)

Laatst bewerkt:
Die downloadpagina loopt dood? Heb jij een directURL (NL) voor mij misschien?

Edit:
Gevonden, helaas geen Nederlands

Edit2:
Way to cool :thumb:

Laatst bewerkt:
Vraag:

ik heb een bestand op mijn "normale installatie" (gewoon XP dus) staan. Maar nu wil ik dat bestand op Windows 98 krijgen. Is dit makelijker te doen dan in een virtueel netwerk hangen en mappen delen? Of FTP-en, mailen etc.?

Edit:

Vragen:

Als ik het weer wil verwijderen, gewoon kwestie van server deleten en klaar?

Moet ik op die aparte installaties aparte firewalls/AV's installeren? Als ik geen FW zou nemen en er komt een hacker/virus/script whatever binnen kan deze dan de volledige PC verzieken of alleen de Win 98 installatie?

Hoe duur is dit :eek: :cool: ?

Laatst bewerkt:
Dan moet je die VirtualPC Adittions installeren. Hiermee kan je bestanden uitwisselen door middel van een virtueel netwerk. Mocht je dat niet willen, is FTP of emailen ook een optie. :rolleyes:

Dat dacht ik al, eerst even uitvogelen waar ik die vandaan moet vissen.

En kan ik bijvoorbeeld mijn modem dubbel gebruiken? Zowel onder Win XP als 98 verbinding maken?

En mijn andere vragen?

Die additions staan er nu op maar hoe maak ik dat virtual network dan?

en mn andere vraagjes :)?

virtualpc ..................vraagjuuss

Hoi hoi , klinkt leuk die virtualpc.... maare heb een paar vraagjuss daarover:D

1 dus als ik virtualpc wil installeren , instal ik hem dus naast Xp (mijn systeem) maar als ik me pc opstart , moet ik dan kiezen wat ik wil hebben Xp of virtualpc ?

2 en als ik bv win98 of dat neiuwe Longhorn beta systeem op virtualpc wilt hebben , hoe installeer ik die dan ?:rolleyes:

Re: virtualpc ..................vraagjuuss

Geplaatst door lazzaro
Hoi hoi , klinkt leuk die virtualpc.... maare heb een paar vraagjuss daarover:D

1 dus als ik virtualpc wil installeren , instal ik hem dus naast Xp (mijn systeem) maar als ik me pc opstart , moet ik dan kiezen wat ik wil hebben Xp of virtualpc ?

2 en als ik bv win98 of dat neiuwe Longhorn beta systeem op virtualpc wilt hebben , hoe installeer ik die dan ?:rolleyes:

1. Nee

2. Klikken op new virtual PC, wat instellingen opgeven en dan de PC starten (virtueel). CD-tje erin doen en je virtual herkent die en dan installeren maar.

Precies! VirtualPC is een programma en die kom je dus niet tegen bij het booten van je machine.

Geplaatst door robin_89
Precies! VirtualPC is een programma en die kom je dus niet tegen bij het booten van je machine.

Ah je leeft weer zie ik. Kan je meteen mijn vragen beantwoorden ;).

Vragen:

Als ik het weer wil verwijderen, gewoon kwestie van server deleten en klaar?

Moet ik op die aparte installaties aparte firewalls/AV's installeren? Als ik geen FW zou nemen en er komt een hacker/virus/script whatever binnen kan deze dan de volledige PC verzieken of alleen de Win 98 installatie?

Hoe duur is dit :eek: :cool: ?

En kan ik bijvoorbeeld mijn modem dubbel gebruiken? Zowel onder Win XP als 98 verbinding maken?

Ja, ja, alleen in de virtualpc, ja, ja.

Hoeduur is wat? Het hele programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan