Virtueel geheugen... hoeveel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik vroeg me af wat nou eigelijk de beste setting is voor het virtueel geheugen. op sommige sites zegt men dat je het best je virtueel geheugen evengroot moet maken als je hoeveelheid RAM, anderen zeggen weer dat je het 1.5x zo groot moet maken als je RAM geheugen en anderen zeggen weer dat je, als je meer dan 512mb hebt, het virtueel geheugen het best op 256mb kunt zetten.

Wat is nou juist???:confused:

Het is heel verschillend omdat iedereen verschillende dingen doet met zn computer, de instellingen zijn dus nergens vastgesteld, windows zet ze zelf ergens op. als je veel spellen speelt, dan zou ik ze zeker 1,5 keer zoveel zetten als je RAM geheugen, maar is dit niet het geval dan is dit overdreven

Okie, dan staat mijn virtueel geheugen nu op 2304mb, maar wat zou er eigelijk kunnen gebeuren als het te laag is ingesteld?

Dan kan je spel gaan haperen, en zelfs de computer doen vastlopen. meestal als je bijn de grens bereikt krijg je een bericht van windows, dat hij het automatisch heeft aangepast

Het meest gegeven advies voor virtueel geheugen is zelfs 2,5 x aanwezige RAM.
Zelf heb ik hem op 3x ingesteld.

Ach ik ga dat ook maar eens proberen en kijken bij welke instelling mijn systeempje het best werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan